حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد | زن ریحانه است

خانه / استان ها / حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد | زن ریحانه است

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد گفت: مردان باید بدانند که زن ریحانه است و بایستی به‌خاطر این لطافت در معاشرت با آن‌ها نرم‌خو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام  والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در اجتماع بزرگ حجاب و عفاف که در شهرکرد برگزار شد با اشاره به نقش زنان و دختران در جامعه، گفت: در گذشته پدران و مادرانی که دختر نداشتند، دعا می‌کردند تا خداوند دختری به آن‌ها عطا کند تا موقع تشییع جنازه بر مزار آن‌ها گریه کنند، زیرا روایات فراوانی از پیامبران و معصومین وجود دارد که گریه دختران بر سر جنازه والدین موجب مورد رحمت قرار گرفتن آن‌ها می‌‌شود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: مردان باید بدانند که زن ریحانه است و بایستی به‌خاطر این لطافت در معاشرت با آن‌ها نرم‌خو باشند.

وی با بیان روایاتی از پیامبر اکرم(صل الله علیه و آل و سلم) در رابطه با جایگاه زنان و دختران در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: پیامبر در زمانی که بیشترین هجمه به سمت دختران بود و دختران را زنده به‌گور می‌کردند، بیش‌ترین احترام را به همسرش خدیجه و دخترش حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: پیامبر اکرم(صل الله علیه و آل و سلم) به استقبال دخترشان می‌رفتند و دست ایشان را می‌بوسیدند و زمانی‌که بانوان در جامعه مورد ظلم بودند، پیامبر و اهل‌بیت ایشان زنان و دخترانشان را مورد تکریم قرار می‌دادند.

کارشناس مذهبی در پایان با تأکید بر اهمیت نقش دختران در تربیت نسل آینده، گفت: دختران، مادران آینده و سکان‌دار تربیت فرزندان هستند، بنابراین باید به تربیت آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *