حضورمداحان چهارمحال وبختیاری کارگاه آموزش مداحی +تصویر

خانه / استان ها / حضورمداحان چهارمحال وبختیاری کارگاه آموزش مداحی +تصویر
کارگاه آموزش مداحی با ویدئو کنفرانس و جلسه مجمع الذاکرین در سالن جلسات سپاه ناحیه شهرکرد برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛استاد رجبی دوانی پیرامون فضائل اخلاقی هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضاعلیه السلام وایراد سخن پرداخت.

وی ادامه داد:مامون فکر می کرد که امام رضا علیه السلام فقط در علوم اسلامی متبحر و دانشمند می باشد فلذا جلسه ای ترتیب داد با حضور علمای زرتشتی و مسیحی و صابئی که بدین وسیله امام رضاعلیه السلام را سرکوب و منکوب کند اما امام رضاعلیه السلام از این فرصت استفاده کرد و همه آنها را با استدلال و دلایل محکم توجیه و توطئه مامون عباسی را به خودش برگرداند.

استاد رجبی دوانی گفت:اسم خاص امام رضا علیه السلام، عالم آل محمد (ص) می باشد که این اسم توسط پیامبر (صلی الله علیه  آله و سلم) انتخاب گردیده و غریب الغربا اسم خاص حضرت نمی باشد.

وی ادامه داد:با شکوت ترین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضاءعلیه السلام است چه در زمان حیات و چه بعد از آن نیز این لقب شامل حال امام می باشد.

استاد رجبی دوانی افزود:در آن زمان نیشابور مرکز حدیثی سنی ها بود و 24 هزار طلبه سنی در هنگام ورود امام رضا علیه السلام آمده بودند تا از زبان امام حدیث بشنوند و از امام خواستند تا چهره اش را هویدا کند چون چهره پیامبر را ندیده بودند.

وی به القاب آن امام همام اشاره کردو ادامه داد:لقب سلطان در روایات برای امام رضا علیه السلام ذکر نشده است،

عنوان ولایتعهدی را مامون به امام داد ولی مقام ولایت و اولی الامری بسیار بالاتر و مهمتر از عنوان ناچیز ولایتعهدی بود.

استاد رجبی دوانی گفت: لطف . کرامت اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام این گونه است که هر ظرفی ببرید آن را پر می کند ، ابعاد این ظرف را معرفت و ایمان ما مشخص می کند و هر چه با معرفت تر و مومنانه تر به در خانه شان برویم ظرف ما بزرگتر می شود.

در ابتدای جلسه ، مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در قالب مجمع الذاکرین به تمرین مداحی پرداختند  و  حضار را به فیض رساندند.

انتهای خبر/

گزارش تصویری: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *