حماسه 9 دی از نگاه امام خامنه ای

حماسه 9 دی از نگاه امام خامنه ای

حماسه 9 دی از نگاه امام خامنه ای

رهبر معظم انقلاب با اشاره به شورو شوق مردم مومن و انقلابی ایران تاکید کردند: شور حسینی و غیرت اعتقادی ملت ایران را در 9 دی سال 88 به خیابان های سراسر کشور کشاند تا با خلق حماسه ای عظیم از حمیت مذهبی، ملی و انقلابی بساط چند ماهه فتنه را جمع کنند. پس از این خروش آرامش بخش مقام معظم رهبری در بیانات عدیده شان بارها به این حرکت آگاهانه و به هنگام پرداختند.


ایشان افزودند: نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت – که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دی قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته از بصیرت است، از دشمن شناسی است، از وقت شناسی است، از حضور در عرصه مجاهدانه است – روز نهم دی را هم متمایز می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: مطمئن باشید که روز نهم دی سال 88 هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط کنونی – که شرایط غبارآلودگی فضاست – این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود.هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی(علیه السلام) را می بیند. این کارها کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسی – که من بارها این را نقل کرده ام – به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم».
ایشان ابراز داشتند:در شرایط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خدای متعال حجت را همیشه تمام می کند؛ هیچ وقت نمی گذارد مردم از خدای متعال طلبکار باشند و بگویند تو حجت را برای ما تمام نکردی، راهنما نفرستادی، ما از این جهت گمراه شدیم. در قرآن مکرر این معنا ذکر شده است. دست اشاره الهی همه جا قابل دیدن است؛ منتها چشم باز می خواهد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *