خود را در هیأت مسلّح به پاسخگویی به قشر جوان کنید

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / خود را در هیأت مسلّح به پاسخگویی به قشر جوان کنید

همزمان با ماه محرم جلسه ی اتاق فکر پیروان عترت؛ با حضور حجت الاسلام والمسلمین برمائی در دفتر خواهران ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام برگزار شد.  

حجت الاسلام برمائی با تکیه بر نقش زن و خانواده گفت: در دین اسلام زن منشاء و فعلیت تربیتی دارد. وی با اشاره به نقش مادران در اسلام تأکید کرد: آنچه باید سعی کنیم که انجام شود پررنگ نمودن نقش مادری در هیأت است.

این کارشناس دینی ضمن مطرح نمودن عظمت همایش شیرخوارگان حسینی عنوان کرد: در چنین همایش باشکوهی این مادران هستند که کودکان نوزاد خود را روی دست میگیرند و محور این همایش مقاومت، ایستادگی و ایثار زنان و مادران هستند.

وی عنوان کرد: شاخصه های تربیتی را در هیأت خواهران پیدا کنید و در هر دوره ی آموزشی که برای مدیران هیئات ترتیب میدهید آن شاخصه ها را تکمیل نمائید.

این مبلغ دینی و کارشناس فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(دامت برکاته)در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ با بیان نقش دختران و زنان شهید به اهمیت الگورسانی تأکید و افزود: دختران و همسران شهید و بویژه شهدای مدافع حرم را رسانه ای کنید.

ایشان اشاره کرد: سیاستهای کلی خانواده از منظر مقام معظم رهبری(دامت برکاته) را مدنظر قرار دهید و در هیأت مدیریتِ مخاطب داشته باشید.

وی با طرح این سؤال که یکی از دلایل ازدواج و طلاق در جامعه ی کنونی والدین هستند گفت: در هیأت ها برای ایجاد روشنگری چه کرده ایم؟! چند مراسم برای والدین داشته ایم تا ضروریات و مشکلات زندگی جوانان را در آن مطرح کرده ایم؟!

ایشان همچنین با طرح ایده هایی چون ایجاد کانون های ازدواج در هیأت ها؛ ایجاد شرایط لازم برای یک ازدواج سالم را ضامن یک جامعه ی جامعه سالم دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین برمائی با تأکید بر این نکته که بسیاری از مشکلات مردم در هیأت ها قابل برطرف شدن است؛ خاطر نشان کرد:

  • در هیأت مخاطب شناسی کنید.
  • آسیب های فعالیت بانوان پابه پای مردان و دریک رده قرار گرفتن با آنان در هیأت را بشناسید و رفع کنید.
  • خود را در هیأت مسلّح به پاسخگویی به قشر جوان کنید. به تغذیه ی فرهنگی و محتوائی اهمیت دهید. هر هیأت خود را ملزم بداند برای ارتقاء سطح فرهنگی و بینش عملی و رفتاری خود، حداقل درمیان خادمین یک سیرمطالعاتی کتُب مفید داشته باشد.
  • به اهمیت خانواده و جایگاه آن واقف شوید و آنرا در هیأت ها به تصویر بکشید. می شود کارکرد هیأت را به نفع خانواده تغییر داد. در جامعه بعضی شئون نظیر مادری و نقش دختری کمرنگ شده است که میشود در هیأت برای احیاء آن کارها انجام داد.
  • فقرا را رصد کنید و نذورات و کمکهای مالی را در هیأت جهت دهید.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *