دربام ایران برگزار می شود جشنواره نقش نماز در دفاع مقدس

خانه / استان ها / دربام ایران برگزار می شود جشنواره نقش نماز در دفاع مقدس

همزمان با هفته دفاع مقدس نخستین جشنواره نقش نماز در8 سال دفاع مقدس در فضای مجازی برگزار می شود.

همزمان با هفته دفاع مقدس نخستین جشنواره نقش نماز در8 سال دفاع مقدس در فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  جلسه هماهنگی  نخستین جشنواره نقش نماز در8 سال دفاع مقدس در فضای مجازی با حضور مسئولان استانی در سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام)برگزارشد.

دراین جلسه مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) به لزوم برگزاری باشکوه جشنواره  نماز در دفاع مقدس  تأکید کرد و گفت: انس با قرآن ، نماز ، مناجات ، عبادت و بندگی خدا در پیروزی های رزمندگان اسلام ، نقش ویژه ای داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید امان الله حسینی صدر افزود:با به تصویر کشیدن لحظات نورانی مناجات با خدا ، انس با قرآن در سنگر ها و نیز نافله های رزمندگان اسلام ،می توان پیوند عاطفی با نسل جوان برقرار کرد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان بر لزوم تعیین موضوعات جشنواره تأکید کرد و افزود:با تشکیل کارگروهای جشنواره، موضوعات به خوبی تعیین شود تا بهتر مورد استفاده مخاطبین در فضای مجازی قرار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه دراستان گفت: در دوران دفاع مقدس در همه عرصه از جمله در بحث نماز فرماندهان پیش قدم بودند، بسیجیان  و سربازان با روحیه ایثارو فداکاری و معنویت با دشمنان مقابله می کردند .

وی ادامه داد: در فرهنگ اصیل دفاع مقدس اگر وصیت نامه شهیدان و دفترچه خاطرات ایثارگران را مطالعه کنید، خواهید دید که چقدر به اهمیت نماز تاکید داشته اند.

سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) نیز در جلسه گفت:اگر پای صحبت هر کدام از رزمندگان بنشینیم و یا وصایای شهیدان را مطالعه کنیم مشخص می شود که به میزانی که ما توسل و توکل به خدا داشتیم و به نماز اهمیت میدادیم به پیروزی های بزرگ نایل می شدیم.

یادگار هشت سال دفاع مقدس به نقش محوری علما و روحانیون در فضای معنوی جبهه ها اشاره کرد و افزود:در دوران دفاع مقدس علما و روحانیون وظیفه و کارشان را به خوبی انجام می دادند.

وی ادامه داد: در جبهه ها روحانیون مکتب داربودند ، در گردان رزم ضمن پرداختن به احکام نماز و افزایش معنویت همراه با رزمندگان در حمله ها هم حضور  فعال داشتند.

سردار اکبری به لزوم فراخوان مقالات ، خاطرات  و تصاویر دوران دفاع مقدس اشاره کرد افزود:مقالات و خاطرات،در خصوص نقش نماز فراخوانی شوند و در قالب هایی مختلف به دبیرخانه ارسال شوند و برترین ها توسط داوران متخصص مشخص گردد .

حجت الاسلام محمد کریمی مسئول ستاد اقامه نمازاستان و دبیر جشنواره در حاشیه این جلسه گفت: اولین جشنواره نقش نماز در 8 سال دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس در استان در مرکز استان با همکاری سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) و دستگاه های اجرای استان در فضای مجازی برگزار می شود.

مسئول ستاد اقامه نماز  استان گفت:لحظات ناب دعا ونیایش رزمندگان اسلام 8 سال دفاع مقدس و شهدای عزیزمان به تصویر کشیده خواهد شد و همه ی گروه های سنی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر نخستین جشنواره نقش نماز در8 سال دفاع مقدس استان افزود:موضوعاتی که در ارتباط با این جشنواره آماده است:طراحی،نقاشی،گرافیک وهمچنین ساخت اپلیکیشن ها و نرم افزار ها در کنار بیان خاطرات رزمندگان،شهدا وایثارگران عزیزمان در حوزه نماز است.

حجت الاسلام کریمی گفت: رزمندگان وایثارگران می توانند تا پایان شهریور ماه سال جاری آثار خود را به آدرس در  شهرکرد میدان قدس ستاد اقامه نماز ارسال نمایند و بعد از پایان مهلت ارسال آثار کمیته علمی، بحث داوری این جشنواره را برعهده خواهند داشت و با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا از کشور ، مراسم  اختتامیه را به صورت عمومی در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) شهرکرد در ایام هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *