دومین روز از همایش سراسری خواهران – شهر مقدس قم

خانه / پیروان عترت / دومین روز از همایش سراسری خواهران – شهر مقدس قم

آیت الله سید احمد خاتمی؛ خطیب جمعه ی موقت تهران؛ روز پنجشنبه در بیستمین همایش سراسری واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام (پیروان عترت)؛ با بیاناتی پیرامون مسئولیت هیأت فرمود: هیات در یک تشکل منظم فعالیت دارد که هیات عترت را بانوان تشکیل می‌دهند و هر یک به سهم خود وظیفه‌ای در قبال نظام و انقلاب دارند. ایشان همچنین با توجه و تأکید به اصل خانواده گفت: تربیت فرزندان و توجه به بنیان خانواده به ویژه برای بانوان رکن مهمی به شمار می‌رود و باید دلسوزانه مشکلات فرزندان و اعضای خانواده را در جهت تحکیم و انسجام آن حل کرد.

ایشان با مدنظر قرار دادن آیاتی از سوره ی مائده و برشمردن شاخصه های جامعه دینی؛ به بررسی ویژگی های هیأت پرداختند. مورد محبت خداوند بودن، کار را برای رضای الهی انجام دادن، مهربانی نسبت به یکدیگر و تلاش برای جذب حداکثری، فرهنگ انزجار از بیگانگان و دشمنان، دغدغه ی دین داشتن و جهاد و تلاش در راه خدا، هراس نداشتن از سرزنش ها و ولایت مداری از جمله ی این ویژگی ها است.

***

سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی تحلیل گر مسائل سیاسی؛ با بیان بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری(دامت برکاته) در دیدار با اعضای ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام عنوان کرد: خط مشی ء هیأت نباید سکولار باشد. بایستی هیأت رزمندگان به جدا کردن اسلام از سیاست، هوشیار بوده و هشدار دهد. ایشان با اشاره به این مطلب که شاخص اطاعت از خداوند متعال تبعیت از رسول خدا(ص) و شاخص اطاعت از رسول الله(ص)، تبعیت از ائمه و پیشوایان دین(ع) است؛ معیار اطاعت از خدا، رسول خدا و ائمه ی اطهار(علیهم السلام) را در عصر حاضر؛ تبعیت از ولی فقیه دانستند.

جوانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر این باور بودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، افزود: با وجود این آموزه مهم و حیاتی برخی از سیاستمدارن سعی دارند با آمریکا در تعامل باشند و نظرشان بر این است که آمریکا یکی از حکومت های قدرتمند جهان است که باید به آن اهمیت داد.

سردار جوانی با ذکر این نکته که حق نور است و باطل ظلمت؛ بیان نمود: اگر می خواهیم نور جهان گیر شود باید مدافع جبهه ی حق باشیم. هیأت ها که صاحب منبر و تریبون هستند؛ باید مبلّغ دیدگاه های ولایت باشند، به این معنا که به شکل مستدل، منطقی و معقول مروّج گفتمان ولایت فقیه گردند. ایشان در این راستا نقشه ی راه را؛ شعاری دانست که در نوروز هر سال توسط مقام معظم رهبری(حفظه الله) بیان می شود و افزود: وظیفه تمامی کسانی که در هیئات هستند تبدیل شعار سال به گفتمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *