دیدار با خانواده ی شهیدان شحنه

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / دیدار با خانواده ی شهیدان شحنه

محمد حسین فهمیده در هشتم آبان ماه سال 1359 به درجه رفیع شهادت نایل آمد. امام خمینی قدس سره در پیامی پیرامون ایشان فرمودند: رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت وآن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

به مناسبت سالگرد شهادت شهید محمد حسین فهمیده، جمعی از خواهران هیات رزمندگان اسلام سمنان؛ به دیدار خانواده شهیدان مجید و مسعود شحنه رفتند. شهید مجید شحنه در 1/1/1343 و شهید مسعود شحنه در تاریخ 5/4/1344 در شهرستان سمنان دیده به جهان گشودند و مجید در سال 1361 و مسعود 8 ماه بعد در سال 1362 دعوت حق را لبیک گفتند و به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

DSC01354[1] shahid

دقایقی را در خدمت مادر شهید بودیم و از بیان خاطرات فرزندان شهیدشان مستفیض گشتیم:

شهید مسعود شحنه قبل از شهادتش گفته بود من روز جمعه می آیم مرا به نماز جمعه ببرید و بگذارید تا خطبه های نماز جمعه را گوش کنم و سپس مرا دفن کنید. گفته شهید به واقعیت پیوست و روز جمعه پیکر مطهرش را به شهرستان سمنان آوردند.

مجید هم وصیت کرده بود که چرخش را بفروشیم و در راه کمک به نماز جمعه بدهیم.

مسعود 13 سال داشت. روزه گرفته بود و برای کمک در کار کاشیکاری با برادرش رفته بود. برادر بزرگ که احساس میکرد روزه برای مسعود سخت است از او خواست روزه اش را بخورد، اما او قبول نکرد. برادر بزرگ از مسعود پرسید که این آب خنک را می بینی هوس نمی کنی؟ مسعود جواب داد: اگر بدانی که بهشت چه میوه هایی دارد…

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *