رجب ماه توبه و استغفار است

خانه / استان ها / رجب ماه توبه و استغفار است

حجت الاسلام حاج آقا پناهی رجب ماه توبه و استغفار به در گاه خداوند سبحان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه هفتگی نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام اشکفتک همراه با نماز مغرب وعشاء در پایگاه بسیج ابوذر غفاری این شهر با حضور پرشور نوجوانان و جوانان برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام حاج آقا پناهی با تبریک ماه رجب و اعیاد این ماه با فضلیت جوانان و نوجوانان را به استفاده معنوی از ماه رجب سفارش کرد.

وی افزود: چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر “حرم‏” یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها  رجب می باشد و در آن قتال و کشتار حرام می ‏باشد.

حجت الاسلام حاج آقا پناهی به روایت  پیامبر اعظم (صلّی الله علیه و آله و سلّم)  اشاره کرد و ادامه دادآن حضرت فرموده ‏اند: “رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد “.

 وی با اشاره فرمایش امام کاظم (علیه السّلام) اضافه کرد آن امام همام فرموده ‏اند: “رجب نام نهری است در بهشت که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین‏تر است. هر کس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامد”.

حجت الاسلام حاج آقا پناهی گفت: ازحضرت امام صادق (علیه السّلام) نقل شده که پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و قرائت زیارت عاشورا  از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 این برنامه را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *