رسالت مهم مداحان،شاعران آیینی و هیئات مذهبی باورسازی دینی است

خانه / استان ها / رسالت مهم مداحان،شاعران آیینی و هیئات مذهبی باورسازی دینی است

%d8%aa%d9%88%d8%b3%d9%84%db%8c44

نائب رییس شورای قشر بسیج مداحان استان گفت:رسالت مهم مداحان،شاعران آیینی و هیئات مذهبی باورسازی دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  حمیدرضاتوسلی در برنامه تلویزیونی لشکرمخلص خدا که به مناسبت هفته مبارک بسیج از شبکه استانی صداوسیما پخش شد با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته مبارک بسیج به رسالت های مداحان ، شاعران آیینی و هیئات مذهبی پرداخت .

نائب رییس شورای قشر بسیج مداحان استان افزود:هیئات مذهبی جایگاه و پایگاه بسیار مهمی برای تربیت دینی،ولایی و انقلابی است.

وی ادامه داد: مدیران هیئات مذهبی باید با دعوت از اساتید مجرب به سوالات جوانان پاسخ داد و نسل جوان را با مسائل روز آشنا سازند.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان به نقش شاعران،مداحان وهیئات مذهبی درشکل گیری انقلاب اسلامی و سایر عرصه ها اشاره کردو گفت:اشعار پر محتوا و انقلابی ،صدای خوش و حضور پرشور مردم در هیئات مذهبی نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشت.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به لزوم بصیرت افزایی اشاره کرد و ادامه داد:بصیرت افزایی و روشنگری علما،اشعار انقلابی و مداحی مداحان با اخلاص اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در جذب جوانان به جبهه های نبرد حق علیه باطل و نیز افزایش روحیه رزمندگان اسلام قبل و پس از عملیات ها خیلی ارزنده بود.

توسلی به رسالت امروز هیئات مذهبی در مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و افزود: جنگ سخت به پایان رسیده و با توان و قدرت بالای نیروهای مسلح و روحیه انقلابی ملت بزرگ ایران، دشمنان قدرت مقابله نظامی را با ایران اسلامی ندارند.

وی به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و ادامه داد:استکبار جهانی برای نفوذ و به انحراف کشاندن جوانان و سست کردن کانون خانواده با ابزار جنگ نرم به میدان آمده که لازم است که هیئات مذهبی می توانند کانونی معنوی برای دشمن شناسی و نیز پاسخگویی به سوالات جوانان باشد.

نائب رییس شورای قشر بسیج مداحان استان به عضویت هیئات مذهبی،مداحان و شاعران آیینی در بسیج مداحان اشاره کرد و گفت:بیش 2 هزار برادر وخواهر مداحان ،شاعران و مدیران هیئات مذهبی درسطح استان در عضو بسیج مداحان هستند.

وی به شهدای مداح استان اشاره کرد و افزود: تاکنون 8مداح شهید شناسایی شده که 6نفر از آنها ازسرداران و فرماندهان شهید استان هستند و نخستین یادواره شهدای مداح نیز در استان برگزارشد.

نماینده بنیاد دعبل در استان گفت: شهیدان عزیز “عبدالصمد امیریان”- “خسرو قلعه ای”- “یدالله تاجی”- “علیار مرادی”- “بشیر رفیعی” و “عظیم علی شریفی” از سرداران و فرماندهان سپاه هستند که مداح هم بودند.

توسلی افزود:اولین شهیدبسیجی مداح مدافع حرم کشور”شهید علی عسگری”از شهرطاقانک شهرستان شهرکرد  استان چهارمحال وبختیاری می باشد.

وی ادامه داد:مشخصات شهدا مداح استان برای انتخاب به عنوان شهید شاخص کشور به تهران ارسال شده است.

نائب رییس شورای قشر بسیج مداحان استان به برنامه های آموزشی اشاره کرد و گفت: برنامه های آموزش مداحی در شهرستان ها با همکاری بسیج مداحان و کانون مداحان و شاعران آیینی  برگزار می شود .

وی ادامه داد: اکثر مداحان سطح بندی شدند و نیز برای آموزش مداحی ویژه نوگلان حسینی در رده های سنی 7 تا 13 سال به منظور پرورش مداحان آینده برنامه ریزی شده است.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان همچنین ادامه داد:اعزام آموزشی زیارتی مداحان،شاعران آیینی و هیئات مذهبی به شهرهای مقدس مشهد و قم با همکاری و کانون مداحان و شاعران آیینی برگزارشده است

توسلی به دیدار مداحان و هیئات مذهبی با امام خامنه ای مدظله العالی اشاره کرد و گفت: همه ساله همزمان با سالروز ولادت با سعادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها جمعی از مداحان به دیدار مقام معظم رهبری مشرف می شوند و امسال مداحان استان افتخار دو مرحله(مرحله اول 11فروردین و مرحله دوم 29 اسفند ماه)تشرف به دیدار ولی امر مسلمین جهان را دارند.

وی به اعزام پیشکسوتان در اجلاسیه پیرغلامان اشاره کرد و افزود: ضمن دیدار با برخی از پیرغلامان و نیزبرگزاری مراسم عبا گذاری توسط نماینده معزز ولی در استان و امام جمعه شهرکردحضرت حجت الاسلام والمسلمین نکونام گلپایگانی،تاکنون حدود 50 نفر از مداحان استان به  اجلاسیه پیرغلامان اعزام شدند.

نائب رییس شورای قشر بسیج مداحان استان،برگزاری جلسات هم اندیشی نخبگان قشر- آموزش مربیان و سرگروه های حلقه های ذاکرین خواهر و برادر- همایش و کارگاه های آموزشی – سازماندهی مداحان در حلقه های تربیتی صالحین ذاکرین- تهیه اشعار و نوحه هایی با مضامین انقلابی و سیاسی و تقدیم به مداحان و هئیات مذهبی در مناسبت های مختلف-استفاده ازفضای مجازی – فعال سازی و به بروز نمودن سایت بسیج مداحان و هیأت رزمندگان اسلام استان و شبکه های اجتماعی مداحان استان، ارائه تسهیلات وام خود اشتغالی و خدمات اداری به اعضای بسیج مداحان،کسرخدمت سربازی،سهمیه دانشگاه آزاد، از جمله برنامه های بسیج مداحان وهیئات مذهبی است.

وی،مشارکت حداکثری صاحب نظران و پیشکسوتان ،شعراء، مدیران مذهبی هیئات نخبه در اداره وپیشبرد همه جانبه تشکیل سازمان بسیج مداحان –  پایش محیطی و آسیب شناسی شرایط موجود مداحان و مدیران هیئات با تحلیل نقاط قوت،ضعف،فرصت ها و تهدیدات،و ارائه راهکارهای پیشرفت به سوی هدف با حداکثر استفاده از ظرفیت ها و توانایی ها و عبور از موانع و مشکلات – ایجاد وحدت و هم افزایی فکری و عملی – پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی و ارتقاء کیفی آنها بسیج مداحان – ظرفیت سازی جذب حداکثری و سازماندهی و هماهنگ سازی همه ی وفاداران انقلاب اسلامی در جامعه مداحان برای حضور صحنه های مورد نیاز مذهبی و  کمک به کارآمد سازی مباحث فرهنگی و نیز رشد علمی مداحان و شعرای آیینی و مدیران هیئات مذهبی و روشنگری در خصوص فرق و طیف های انحرافی از طریق نشست ها و همایش ها و نشریات مختلف سازمان بسیج مداحان سراسر کشور. از اهداف اصلی سازمان بسیج مداحان در سطح کشور است.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *