زندگی نامه شهید پریور

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / زندگی نامه شهید پریور

شهید پریور می گفت: « سرباز امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید فعال باشد، هم در جبهه و هم در پشت جبهه عرصه را بر كفر و نفاق تنگ كند»

كمال پریور سال 1344 نزدیك به اذان ظهر به دنیا آمد و اولین صدای دلنواز و روح پرور الله اكبر را به جان و دل شنید و دل در گرو عشق یارگذاشت. زندگی با صفای كودكی خود را تا سن7 سالگی در آغوش پر مهر پدر و مادر گذراند با تربیت و نوازش آنها درس محبت و عشق خدا را یاد گرفت.

با پشت سرگذاشتن شش بهار پرطراوت پا به مدرسه گذاشت و شروع به تحصیل كرد و با موفقیت دوره ابتدایی را سپری كرده وارد دوره راهنمایی شد و این دوره را نیز سپری می كرد كه جریانات انقلاب شكوهمند اسلامی شروع شد و او نیز همراه و همپای مردم در تظاهرات و راهپیمایی ها فعالانه شركت جست و زحمت كشید. تا اینكه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و كمال نیز به تحصیلات خود ادامه دادو دوره راهنمایی را نیز به پایان رساند و به دبیرستان راه یافت و آن مرحله را نیز با موفقیت گذارند.

شهید در دوره دبیرستان دوبار عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیاتهای مختلف شركت كرد و یكبار در مهاباد و دگر بار در جنوب از خود رشادتها نشان داد.

شهید در سال63 در كنكور دانشگاه پلیس شركت نموده و موفق شد و همزمان از تربیت معلم شهید ثانی در رشته دینی عربی نیز پذیرفته شد، با توجه به علاقه زیادی كه به علوم و معارف اسلامی داشت، رشته دینی عربی را برگزید و در دو سال تحصیل خود در تربیت معلم چندین بار به جبهه های نبرد شتافت.

شهید پریور می گفت: « سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باید فعال باشد، هم در جبهه و هم در پشت جبهه عرصه را بر كفر و نفاق تنگ كند»
شهید پس از اتمام این دوره از تهران به آغوش خانواده بازگشت و مشغول تحصیل معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی شد. او هرچند كه دانشجو و معلم بود ولی گویا به او الهام شده بود كه مدارك و مدارج عالیه را باید با ورود به دانشگاه الهی «آن كس كه تو را شناخت جان را چه كند.» كسب كرد و لذا مكرر، حدوداً هشت بار یا بیشتر به جبهه رفت و هر بار نورانی تر از دفعه قبل برگشت.

در بهار سال66 پس از شركت در عملیات كربلای8 ، هنگام دفاع و مقابله با تك های دشمن، در جبهه شلمچه، آنگاه كه خورشید در وسط آسمان بود و ندای الله اكبر طنین انداز بود، درست ندای الله اكبری كه چندین بهار پیش به هنگام تولدش طنین انداخته بود. او تولدی دیگر یافت و در حالی كه از سر، سرفراز و سینه ستبر و بازوان توانمندش خون عشق فوران می كرد با بالهای خونینش تا انتهای افق پر زد و روحش در آسمان سبز خدا آرمید و نامش را بلند آوازه كرد.

فرازی از وصیت نامه شهید

اعمال خود را فقط برای رضا و خشنودی خدا انجام دهید، منیت و غرور، تكبر و غیره را در اعمالتان شركت ندهید و به وجود امام امت و زمانی كه الان شما در ذیل سایه رهبری امام هستید ارزش قائل شوید كه خداوند این نعمت را برای شما قرار داده تا شكرگذار باشید و اطاعت كنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *