سبک زندگی ائمه معصومین راه‌حل چالش‌های خانواده است

خانه / پیشنهاد ویژه / سبک زندگی ائمه معصومین راه‌حل چالش‌های خانواده است

خانم کابوسی استاد مدرسه علمیه الزهراگرگان گفت: برای برون‌رفت از چالش‌های عصر کنونی در مسائل و مشکلات خانواده؛ باید به ائمۀ معصومین‌ تاسی کرد و سیره خانوادگی آنان را مورد توجه قرار داد.

سبک زندگی ائمه معصومین راه‌حل چالش‌های خانواده است

هیاتخانم ربابه کابوسی در ویژه برنامه عزاداری امام حسین علیه السلام که از سوی مدرسه علمیه و عالی الزهرا سلام‌الله‌علیها گرگان با حضور کارکنان این مدرسه برگزار شد، به «بررسی سیره خانوادگی امام حسین‌ علیه السلام » پرداخت و معیارهای رسیدن به یک خانواده موفق را مستلزم شناخت و بررسی رفتارهای امام حسین‌ علیه السلام و اهل بیت‌ علیهم السلام در روز عاشورا و قبل و بعد از آن دانست.

وی، با استناد به آیه ۲۱ سوره مبارکه روم «آرامش، مودت، دوستی، رحمت و مهربانی» را سه ملاک اصلی برای دست‌یابی به یک خانواده موفق برشمرد و افزود: بر اساس سیره، رفتار و گفتار امام حسین علیه السلام «برای ایجاد آرامش در خانواده» باید مهارت کسب کرد و پیوسته در حال به‌روزرسانی آنها بود.

استاد مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گرگان گفت: نمایش محبت بین افراد خانواده در واقعه عاشورا به وضوح قابل درک است، به‌ اندازه‌ای این محبت عمیق است که بعد از آن‌همه حوادث تلخ، خانم رباب برای امام حسین‌ علیه السلام از ارتباطات عمیق خود با ایشان شعر می‌گوید که در آن «امام حسین‌ علیه السلام را مانند کوهی که منبع آرامش و امنیت او بوده» معرفی می‌کند.

سبک زندگی ائمه معصومین راه‌حل چالش‌های خانواده است

خانم ساوری، توجه اباعبدالله‌ علیه السلام به نیازهای همسر و فرزندان و سیراب‌کردن ایشان از محبت و امنیت را از نشانه‌های عملی سیره حضرت دانست و خاطرنشان کرد: آرمش‌بخشی، رفع نیازهای عاطفی و احساسی، حمایت و همراهی یکدیگر در سختی و آسایش، در نظرگرفتن منافع همدیگر، رفع نیازهای مادی و معنوی و غیرت از راهکارهای رسیدن به خانواده موفق است.

وی، دادن اعتماد به نفس به فرزندان، عزت نفس و وقت‌گذاشتن اعضای خانواده برای برقرارکردن ارتباط با هم را نمونه‌هایی از الگوی عملی رفتار درست با فرزندان برشمرد و ادامه داد: در بحث از اعتماد به نفس به فرزندان در سیره امام حسین‌ علیه السلام وارد است که هنگام ورود حضرت علی اکبر علیه السلام به میدان جنگ، امام‌ علیه السلام او را با زیباترین کلام‌ها معرفی می‌کند، چنانچه این رفتار هم موجب اعتماد به نفس فرزند و هم باعث تضعیف دشمن شد.

دانش‌آموخته مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها در پایان تاکید کرد: برای برون‌رفت از چالش‌های عصر کنونی در مسائل و مشکلات خانواده؛ باید به ائمۀ معصومین‌ علیهم السلام تاسی کرد و سیره خانوادگی آنان را مورد توجه قرار داد تا در پرتو هدایت آن بزرگواران راه و رسم زندگی را پیدا کرد، در این بین سیره خانوادگی امام حسین‌ علیه السلام و تبعیت از آموزه‌های بی‌بدیل آن حضرت می‌تواند روح تازه‌ای در کالبد نهاد مقدس خانواده در جامعه اسلامی بدمد.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *