سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در بیست و دومین نشست سخنرانان

سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در بیست و دومین نشست سخنرانان

خانه / پیشنهاد ویژه / سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در بیست و دومین نشست سخنرانان

سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در بیست و دومین نشست سخنرانان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام ،حجت الاسلام مهدی طائب در بیست و دومین نشست سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان اسلام از بیانیه ی عالم ترین شخصیت جهان اسلام سخن می گوید.

در ادامه می توانید از متن کامل این سخنرانی با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی بهره مند شوید.

سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در بیست و دومین نشست سخنرانان
سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در بیست و دومین نشست سخنرانان

بنده حاضرم هر کجا بیایم و این را بگویم که به غیر از امام زمان عجل الله تعالی فرجه امروز حضرت آقا «اعلم من فی الارض» است. چه در فقه چه در اصول و چه غیر از اینها. خود ایشان فرموده بودند که من روی بیانیه گام دوم خیلی زحمت کشیده ام. یعنی همه علم ایشان در این بیانیه جمع شده است. پس  این بیانیه نیاز به تبیین دارد که باید  در این محرم و صفر روی این بیانیه خیلی کار کنید. خدا رحمت کند شهید حسن تهرانی مقدم  را که به خودم می‌گفت: «تو که می‌دانی من در مورد موشک چقدر اطلاعات دارم، با این حال یکبار هم نشد که خدمت حضرت آقا بروم و پایان کارم را گزارش بدهم  و آقا دستم را نگیرد و یک قدم جلو نبرد». در ادامه نمونه های دیگری  را در مورد شخصیت علمی مقام معظم رهبری عرض می‌کنم:

شخصیت علمی مقام معظم رهبری

بنده به جرأت عرض می‌کنم که مقام معظم رهبری اعجوبةالزمان است. آقای حداد می‌گفت: «رفتم کتابخانه‌ی شخصی حضرت آقا، از بس کتاب بود نفسم گرفت. با خودم گفتم ایشان چقدر کتاب جمع کرده اند. رسیدم به قفسه‌ی فلسفه‌ی غرب که رشته تخصصی خودم است. کتابی را دیدم که تا به حال ندیده بودم. توجهم را جلب کرد، از قفسه برداشتم و تورق کردم با تعجب دیدم که آقا حاشیه زده اند که مثلا فلان مطلبی که اینجا گفته درست نیست! آخر کتاب دیدم یک صفحه ای نوشته خلاصه‌ی این کتاب چه بود». گفتم شاید همین یک کتاب اینچنین بوده است. کتاب بغلی را برداشتم. دیدم آن هم حاشیه دارد و خلاصه نویسی. گفت آمدم بیرون. یک روزی خدمت آقا بودم گفتم آقا در کتابخانه‌تان دیدم دوتا کتاب بود حاشیه زده و خلاصه نویسی کرده بودید. ایشان فرمودند آقای حداد! تا کتابی را نخوانم و حاشیه نزنم و خلاصه نویسی نکنم در آن کتابخانه نمی گذارم. پس متوجه شدم که ایشان همه‌ی آن کتابها را خوانده است.

آقای شب زنده دار می‌گفت: «ما در شورای افتاء دائماً مشغول مطالعه ایم. شورای افتای آقا جلسه می‌گذاریم یک مرتبه آقا می‌فرماید مرحوم سید در مفتاح الکرامه نظرش در مورد این مسأله این بوده عوض شده این شده است. ما فکر می‌کنیم آقا دیشب رفته مفتاح را مطالعه کرده است. بعد یک موقع پرسیدم آقا جدید العهد هستید؟ فرمود نه یادم می‌آید چهل سال پیش این را دیده ام!!

مداخل تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

چهار مدخل در تبیین بیانیه به نظر من می‌رسد:

1- آقا فرمودند این بیانیه گام دوم انقلاب است نه جمهوری اسلامی! چرا که اگر برای جمهوری اسلامی بود فقط 80 میلیون را می‌خواست حرکت بدهد اما گام دوم انقلاب می‌خواهد میلیاردی حرکت بدهد.

2- یک شخص تا قدم اولش تثبیت نشود قدم دوم را بر نمی دارد. آقا فرمود انقلاب می‌خواهد قدم دوم را بردارد، پیامش این است که گام اول تثبیت شد.

3- انسان عاقل وقتی راه می‌رود هدف دارد. پس انقلاب هم برای گام دوم نقطه‌ی هدفی دارد.

4- تقسیم حرکت انقلاب به دو گام بر اساس فاصله‌ی مبدأ تا مقصد است. طبیعتاً این گام دوم به سمت مقصد است. چون مبدأ ما ظلمت بود. «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ». ما قدم اول را نسبت به مقصد برداشته ایم.

هدف بیانیه

مهمترین هدف در این بیانیه شناسایی هدف انقلاب است.

امام در سوم فروردین سال 68 می‌فرماید: مسؤولین ما بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه‌ی شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت ارواحنا فداه است. باید دولت جمهوری اسلامی تمام تلاش و توان خود را در اداره‌ی هرچه بهتر امور بنماید ولی این بدان معنا نیست که آنها را از هدف بالاتر که ایجاد حکومت جهانی است غافل سازد.

پس در جواب این سؤال که «هدف این انقلاب چیست؟» باید در یک جمله گفت: «تا آمدن امام زمان ممکن بشود».

سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در بیست و دومین نشست سخنرانان
سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در بیست و دومین نشست سخنرانان

امام زمان وقتی می‌آیند که …

الان آمدن ایشان ممکن نیست چون ایشان کنار خانه‌ی خدا اعلان ولایت می‌کند. اگر شرایط دوران گذشته حاکم باشد ایشان نمی تواند بیاید. آن روزی که نماینده‌ی امام زمان بتواند آنجا نماز جمعه بخواند، به او درود بفرستد و اتفاقی نیفتد یعنی آنجا برای حضرت امن شده است. اگر  امن بشود او می‌آید. راهبرد این کار همان فرمایش حضرت امام رحمه الله علیه است که فرمود: اسرائیل باید از بین برود. تا همه‌ی مشکلات تمام شود.

یک خبرنگار به ترامپ گفت: چرا خودتان را خرج اسرائیل می‌کنید؟ گفت چون اسرائیل ضامن بقای ما در منطقه است. یعنی اگر نباشد ما نیز در منطقه جایی نداریم.

پس باید همگی برای نابودی اسراییل و زمینه سازی ظهور حضرت دعا کنیم.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *