سخنرانی مکتوب آیت الله کاظم صدیقی در دعای ندبه 94/11/16 در مصلی شهرستان رباط کریم

خانه / علما وسخنرانان / سخنرانان مرتبط با هیات / آیت الله صدیقی / سخنرانی مکتوب آیت الله کاظم صدیقی در دعای ندبه 94/11/16 در مصلی شهرستان رباط کریم

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی،امام جمعه موقت تهران، در دعای ندبه مصلی شهرستان رباط کریم اظهار کرد:خدای متعال خالق و رازق است و نباید چشم ما به دست شرق و غرب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی،امام جمعه موقت تهران،  در دعای ندبه مصلی شهرستان رباط کریم اظهار کرد:خدای متعال خالق و رازق است و نباید چشم ما به دست شرق و غرب باشد.

وی افزود: خدای متعال آفرینده اش را خودش روزی می دهد، مردم باید بدانند که روزی آن ها به دست مردم نیست و کسی نباید از کمی روزه ناراحت شود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: خدای متعال در ایاتی از قرآن کریم براینکه بندگان نباید از نبود روزی ناراحت شوند تأکید دارند و می فرمایند که بندگان باید تقوا داشته باشند تا روزی آن ها از آسمان و جایی که فکرش را نمی کنند برسد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ادامه داد: آن هایی که مورد رحمت خدا قرار گرفته اند و ثروت اندوزی کرده اند نباید نسبت به نعمت های خدا خیانت کنند و فقرا را یاری نکنند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: خدای متعال شب های جمعه را برای گنه کاران قرار داده است تا آن ها را مرد عفو خود قرار دهد، در قرآن کریم آمده که خدای متعال اسما حسنی دارد، اسما حسنی پروردگار متعال را اعدادش را نمی دانیم اما هزار ویک اسم وجود دارد، اسما حسنی اسرای مختلفی دارد که آدمی خدای متعال را در آن ها می بیند.

وی ادامه داد: انبیا الهی چشم از قرآن کریم بر نمی داشتند چرا که قرآن کریم نمایی از خدای بزرگ است، کلماتی که شما پس از قرائت قرآن کریم جای می سازید سخنانی از حق تعالی است.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با اشاره به زندگانی امام عصر(عج) و معرفت مردم به ایشان ابراز کرد: باید با امام زمان آشنا بود و نسبت به ایشان با معرفت بود، اگر افرادی این گونه نباشند چشم دل آن ها کور خواهد بود.

وی ادامه داد: چشمی که کور باشد امام عصر خود را نمی بیند، اگر دلی نباشد نمی شود امام زمان(عج) را دید، باید چشم دل فعال باشد، دعا و نماز می تواند چشم دل را روشن می کند و ما را به امام عصر وصل می کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بشر ظرفیت دیدن اسم اعظم را ندارد از این رو امام عصر(عج) در پس پرده می ماند، آن روزی که امام عصر(عج) ظهور می کند اسما اعظم ظاهر می شوند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایات تکفیری ها در منطقه، تأکید کرد: داعش، القاعده و … این همه خانواده ها را نگران کرده اند، مردم را داغدار کرده اند، این طرف مردم ما امنیت دارند، در مدارس حضور پیدا می کنند و انتخابات برگزار می کنند.

وی افزود: در کشور یمن مردم امنیت ندارند مدارس تعطیل است، امنیت را چه کسی تأمین می کند؟ خدای متعال امنیت را به ما ارزانی داشته است آیا قدر امنیت را می دانیم؟ ایا می دانیم در دوران جنگ عده ای در خانه ها نمی مانند و در خیابان می خوابیدند؟ خدای متعال از ما ایمان خواسته تا رنگ خدای متعال را بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی افزود: بشر ظرفیت این را داشت که خلیفه خدا شود، بشر نایب خدا بر روی زمین است، زمانی که امام عصر ظهور می کنند پولی در کار نیست و هر چه می خواهید با صلوات می توانید به دست آورید، ان هایی که طی الارض دارند احتیاجی به خودرو و یا هواپیما ندارند، مرحوم بهجت می فرمودند که استاد ما از ماشین استفاده نمی کردند اما در هرجایی که می خواستند می توانستند حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: عالم در قبضه امام عصر است، چرا ایشان ظهور نمی کند، باید بشر به تکامل برسد تا ایشان ظهور کند و بتواند پاسخگوی نیاز آن روز یعنی ظهور باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به قدرت نمایی مستکبران غربی در برابر انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: آمریکا، شورای و فرانسه و کشورهای عربی در جنگ هشت ساله در برابر ما بود، این قدرت نمایی امام عصر بود که توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، پیروزی در جنگ و انقلاب، مسأله ۸۸ تماما از فیوضات خدای متعال و امام عصر بود.

وی ادامه داد: مگر میشد که مردم به حکومت نظامی اعتنا نکنند و در برابر طاغوت ایستادگی کنند، کدام دست بود که به دل ها اراده داد و دل ها را آرام کرد تا رخداد زیبایی به نام انقلاب صورت گیرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ۲۲ بهمن، انتخابات مجلس و شورای نگهبان را در پیش داریم، مسئولان دولتی درکنار رهبری و مردم نبودند، رهبری در سختی ها می دانند که پشینتبان دارند و ممکلت صاحب دارد و امام عصر همراهی می کنند، مردم در کنار انقلاب و رهبری بوده اند، از جنگ و تحریم خسته نشده اند، مسئولان با مردم و رهبری همگام نبودند.

وی افزود: باید به متدین ها رای داد، در مساله خبرگان اگر ساز نا سازی زده شود کشور دچار مشکلات بسیاری می شود.

امام جمعه تهران ادامه داد: امام (ره) مردم را از غده سرطانی نجات داد، طاغوت را به زباله دان تاریخ فرستاد و آن ها را برای همیشه به تاریخ فراموشی ها سپرد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ادامه داد: برخی ها در کشور ساز مخالفت را سر می زدند و آمریکا را بیشتر از امام عصر را قبول دارند، هم در دوره اصلاحات و هم در حال حاضر، نباید به آمریکا اعتماد کرد، او همان چهره گذشته اش را دارد.

وی ادامه داد: امام فرمودند که امریکا شیطان بزرگ است، اما برخی از مسئولان چهره امریکا را بزک می کنند، جه کسی به داعش سلاح می دهد تا سینه ها و سرهای شیعه را از بیخ ببرند، این ها آمریکا نیست؟

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: امروزبرخی ها می خواهند کسانی به مجلس روند که خط شکنی کنند و در برابر رهبری بایستند، این ها می خواهند مجلس ششم را تجدید قوا کنند.

وی افزود: مجلس ما مجلسی خواهد شد که با ولایت همگام می شود، مجلسی خواهد بود که یار و یاور فقرای جنوب شهر باشد، فتنه در مجلس ما راه نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *