سخنرانی و قرائت زیارت از بعید در امامزادگان شهرکرد +تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / سخنرانی و قرائت زیارت از بعید در امامزادگان شهرکرد +تصویر

همزمان با 28صفر سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت و شهادت سبط اکبر مراسم سوگواری قرائت زیارت پیامبر اعظم از بعید در فضای باز آستان امامزادگان شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزارشد.

سخنرانی و قرائت زیارت از بعید در امامزادگان شهرکرد

همزمان با 28صفر سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت و شهادت سبط اکبر مراسم سوگواری قرائت زیارت پیامبر اعظم از بعید در فضای باز آستان امامزادگان شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم عزاداری سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم وشهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام همزمان با جهان اسلام و سراسر کشور در استان چهار محال و بختیاری برگزار و مردم مومن بام ایران با چشمانی گریان در ماتم جانسوز پیامبر اعظم و فرزند گرامیش سبط اکبر به سر و سینه زنان به قرائت زیارت پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم از بعید پرداختند.

در این مراسم حجت الاسلام ایوب محمدی در سخنانی با تسلیت رحلت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم را بزرگ‌ترین تجلّی و ظهور پروردگار خواند.

کارشناس مسایل مذهبی با قرائت لَقَد جاءَكُم رَسولٌ مِن أَنفُسِكُم عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَءوفٌ رَحيمٌ (سوره مبارکه توبة آیه 12۸) به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنج های شما بر او سخت است  و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است، گفت: بهترین معرفی‌کننده وجود مقدس پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم ، خداوند سبحان است که در قرآن کریم، پیامبرش را،  از مردم، در میان مردم، دلسوز و حریص بر هدایت مردم و رئوف و بسیار مهربان با مؤمنین معرفی می‌کند.

در ادامه مراسم زیارت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم از بعید قرائت شد و بعد از آن عزاداران در ماتم جانگذار رحمت العالمین به سوگواری و سینه زنی پرداختند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، قرائت زیارت عاشورا مداحی، ذکر مصیبت، نوحه خوانی سینه زنی توسط مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام  از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود که به همت هیأت رزمندگان اسلام و مجموعه افق آستان مقدس امامزادگان شهرکرد برگزارشد.

همچنین دراین روز با هماهنگی شورای هیئات مذهبی اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد جمعی از عزاداران بصورت دسته رنجیر زنی در مراسم شرکت کردند و به عزاداری پرداختند.

شایان ذکراست : نظیر این مراسم بال شکوه به همت هیئات مذهبی ، بسیجیان و  رزمندگان اسلام در فضاهای باز مساجد, حسینیه ها، امامزادگان و قبور مطهر شهدا در سطح استان برگزارشد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: یردانی و شریفی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *