شهدا در عمل مقصد و مسیر را خوب شناختند و تشخیص دادند

خانه / استان ها / شهدا در عمل مقصد و مسیر را خوب شناختند و تشخیص دادند

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: خداوند به شهدای گمنام یک مامویت مضاعف داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار سید محمد باقرزاده در ناحیه مقاومت بروجن گفت: خداوند به شهدای گمنام خط حدی داده که ازمعارف دین ، انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت را تبیین کنند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در جلسه گزارش عملکرد فرماندهان حوزه های بسیج، اظهار کرد: خداوند همیشه به ما فیض می رساند ، مهم این است که ما خود را درمعرض فیض الهی قرار دهیم یا نه. گاهی در این مسیر حرکت نمی کنیم و باز عواملی پیش می آید که ما را در این مسیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: بعضی از وقت ها برای جانمایی محل دفن شهدای گمنام مسائلی پیش می آید که انسان متوجه می شود که این ما نیستیم که مشخص می کنیم و همه چیز در دست قدرت خداوند است و هر چیزی که خداوند اراده کرده می شود.

سردار باقر زاده گفت: در بسیاری از امور مانند؛ نماز ، امر به معروف و …، مسئول و متولی وجود دارد؛ ولی در بحث جهاد و ایثار و شهادت به یک نهاد مشخص برنمی گردد. بعضی از نهاد ها مانند؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مسئول هست، ولی کامل نیست و به یک نهاد مختص نمی شود .

وی، افزود: فرهنگ جهاد و شهادت یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد، که روحیه جهاد و شهادت به جامعه برگردد و اگر این روحیه به جامعه برگردد خیلی از مشکلات حل می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: این روحیه شجاعت، مقاومت و ایثارگری را خداوند در شهدا قرار داده است و این ماموریت را خداوند به شهدا داده است؛ چون شهدا خالص ترین و مخلص ترین آدم ها بوده و هستند و در عمل نیز نشان دادند هم مقصد و هم مسیر را خوب شناختند و تشخیص دادند.

این یادگار دفاع مقدس، گفت: در بحث شهدای گمنام خداوند به این ها یک مامویت مضاعف داده است، در یک زمان ماموریت داشتند که به جبهه بروند و دفاع بکنند، یک عده به امر خداوند شهید شدند و جنازه های آنها باز گشت؛ ولی عده دیگری باید بمانند و ذخیره شوند برای روزگار آینده و به تدریج به فرمان خداوند به شهر ها، دانشگاه ها، پارک ها، پادگان ها و …، برگشتند و مانند اینکه به آنها خط حدی داده که از معارف دین ، انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت را تبیین کنند و شهید گمنام آمده در یک منطقه که یک تریبونی را برپا کند و این گلایه بر بعضی وارد است که از این تریبون خوب استفاده نکردند.

وی در بحث یادواره ها گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نباید یادواره ها تکراری و کم اثر باشد و در برپایی یادواره چهار محور مد نظر قرار بگیرد: 1 – عملیات ها مخصوصا عملیات های شاخص بازتابی شود. 2 – فضای خاطره ایجاد شود، مخصوصاً خاطرات والدین شهدا بویژه در حوزه سبک زندگی 3 – شب شعر دفاع مقدس 4 – شب نقد کتاب دفاع مقدس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *