شهدا ما عاشورا را در عصر حاضر تجدید حیات بخشیدند

خانه / استان ها / شهدا ما عاشورا را در عصر حاضر تجدید حیات بخشیدند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: شهدای عزیز ما عاشورا را در عصر حاضر تجدید حیات بخشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ اولین همایش فرماندهان، مدیران، مسئولان و رزمندگان بهداری تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ 91 بقیه الله (عج) در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین سپاه به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این همایش با اشاره به آیه شریفه” ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون”، گفت: همه ما امروز مهمان این لاله های عزیز و سفر کرده هستیم. به همه شما عزیزان عرض می کنم که به مجلس مهمانی شهدای عزیز خوش آمدید.

حجت الاسلام کریم سرافراز افزود: شهدای عزیز ما عاشورا را در عصر حاضر تجدید حیات بخشیدند. کسانی که عاشق کربلا و حماسه عاشورا بودند، به وضوح تکرار عاشورا و کربلای حسینی را در دوران دفاع مقدس مشاهده نمودند.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: جامعه اسلامی ما در نظام خود نه تنها شهید را مرده نمی انگارد، بلکه تمامی آثار حیات را در شهید دیده و حیات را در شهید دیده و حیات جامعه را وابسته به شهید و شهادت می داند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در روایات آمده است که برای شهید هفت خصلت و ویژگی از طرف خداوند قرار داده شده است، که نخستین آنها آمرزش گناهان وی به محض ریخته شدن اولین قطره خون شهید است.

حجت الاسلام سرافراز، در تشریح این روایت، گفت: شهید سر در دامان حورالعین می گذارد و به لباس بهشتی ملبس و آراسته و به خوش بو ترین عطرهای بهشتی معطر می شود و اجازه گردش در تمام بهشت را دارد.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان با بیان این که؛”شهدادر عمق زندگی ما مقاومت و ایستادگی را جاری کردند و درس بزرگی به همه ما دادند”، افزود:شهید به وجه الله  نظر می کند و به مقام شفاعت می رسد و شفیع دیگران می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: درس شهدا این بود که هر وقت میهن اسلامی نیازمند مردانی است که از همه چیز بگذرند تا اسلام زنده بماند و چهره ولی خدا خدشه نبیند و آبرو و عزت مسلمین پابرجا بماند، باید از سر و تن و جان گذشت.

حجت الاسلام سرافراز ادامه داد: ارزش زندگی زمانی است که خورشید اسلام بر فراز آسمانها بدرخشد. شهدا معلم جاودانگی ما بودند . شهدا کسانی بودند که نگذاشتند اراده دشمنان بر مسلمانها تحمیل شود.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان گفت:این درس بزرگ شهدا به همه تاریخ بود که شیعیان نفوذ ناپذیر هستند؛ تسلیم ناپذیر هستند و سرزمین شیعه اشغال شدنی نیست و ما امروز امنیت، عزت، استقلال، پیشرفت، آزادی، شرافت و هرچه از فضیلت ها را داریم مرهون و حاصل خون پاک شهیدان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در اولین همایش رزمندگان بهداری رزمی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ 91 بقیه الله (عج)، شهدا را سند زنده افتخارات ملت دانست که ما امروز به برکت این مقاومت ها و ایثارگری ها، از هر زمان دیگری در تاریخ ایران قدرتمندتریم و هیچ چیزی برای یک مبارزه با قدرت های زروگوی امروزی کم نداریم؛ چرا که تکیه گاه اصلی ما ایمان مردان و زنان این سرزمین است. تکیه گاه ما به عاشوراست که به همه ما قدرت می دهد.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان در پایان، با تأکید بر ضرورت انتقال سیره عبادی و اخلاقی شهدا به نسل جوان، وصیت شهدا را پشتیبانی از امام و ولایت فقیه دانست.

در این همایش که حدود 250 نفر از یادگاران دفاع مقدس حضور داشتند ضمن تجلیل از خانواده معظم شهدا  از رشادت های فرماندهان و رزمندگان بهداری رزمی با اهدای تندیس یادبود تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *