شهیدی که با دعای مادر زنده شد؛

خانه / استان ها / شهیدی که با دعای مادر زنده شد؛

معاون عقیدتی سیاسی سپاه با خانواده مربی شهید در شهرکرد دیدار کرد

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با خانواده شهیدی که با دعای مادر زنده شد، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین دکترسید علیرضا ادیانی، معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه حجت الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام چند نفر از مسولین عقیدتی سیاسی سپاه استان با حضور در منزل مربی شهید علی نظری به مقام والای اسوه های ایثار و مقاومت ادای احترام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکترسید علیرضا ادیانی، در این دیدار، گفت: شهدا تاجران الهی هستند که با خداوند متعال معامله کردند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، افزود: شهدا از ویژگی های خاصی برخوردار بودند که می توان بعنوان الگوهای راهنما از آنها در مسیر زندگی استفاده کرد.

وی، با اشاره به اهمیت تکریم خانواده معظم شهداء از منظر آیات و روایات، ادامه داد: مربیان عقیدتی سیاسی نقش بسزایی در تقویت مبانی اعتقادی رزمندگان داشتند.

فرزند شهید نیز با بیان خاطراتی از پدر گرانقدرش به تشریح برخی از خصوصیات اخلاقی بارز شهید علی نظری پرداخت.

به گزارش بسیج؛ سرهنگ پاسدار شهید علی نظری از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام سال 64 به افتخار جانبازی نایل شد و در سال 84 با 55درصد جانبازی به فیض شهادت رسید. از این شهید عزیز یک فرزند پسر و چهارفرزند دختر به یادگار مانده است.

خاطره از شهید:

شهید علی نظری در عملیات بدر، خیبر و رمضان شرکت داشت. خودرو ایشان در منطقه عملیاتی کردستان و کمین دشمن به رگبار بسته می شود، که گلوله ای به سینه شهید علی نظری اصابت می کند و خودرو واژگون می شود.

علی نظری در این حادثه زیر پلی می افتد. روح از جسم ایشان جدا شده و به سمت بالا حرکت میکند. در این حال مادر خود را می بیند که برای سلامتی رزمندگان اسلام دعا می کند و در آخر دعا نیز برای سلامتی فرزند خویش تأکید ویژه دارد، که ناگاه به ایشان خطاب می شود به خاطر دعای مادرت برگرد.

نیروهای خودی که به منطقه درگیری رسیده بودند،‌بدن مطهر شهدا را جمع آوری می کنند؛ ولی بدن برادر نظری را نمی یابند، تا اینکه یکی از رزمندگان با چراغ قوه زیر پل را جستجو می کند و ایشان را می یابد. بلافاصله به بیمارستان مدرس در تهران منتقل می شود و نیمی از ریه ایشان برداشته می شود، که این مجروحیت تا لحظه شهادت با ایشان همراه بود.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *