ضرورت بیان نعمت های انقلاب برای نسل جوان

خانه / استان ها / ضرورت بیان نعمت های انقلاب برای نسل جوان

میرافضلی

امام جمعه بن با اشاره به مسئله دریافت کنندگان حقوق های نجومی، گفت: باید این غارتگران محاکمه شوند و به اشد مجازات برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید حسن میر افضلی امام جمعه شهربن گفت: انقلاب اسلامی عزت و اقتدار اسلام را در سراسر جهان برپاکرده است و دشمن با همه ابزار ها و خرافات و شبهات به مبارزه با انقلاب اسلامی برخاسته است.

وی افزود: امروز اگر نعمت ولایت فقیه را خداوند به ما عطا نکرده بود چه بسا این کشور براثر اختلافات حزبی و قومی این اتحاد و یکپارچگی را نداشت, و از درون دچار فروپاشیدگی می شد. امروز ما در سایه مقام عظمای ولایت امنیت و آسایش داریم.

حجت الاسلام میرافضلی، خاطرنشان کرد: فرانسه که دشمنان و منافقان ایران اسلامی را گردهم آورده بود تا به این کشور ضربه بزند و خود را مدعی حقوق بشر و امنیت می دانست دیدید که چطور بعد از آن دچار حمله تروریستی و کشتار شد .

امام جمعه بن، یادآور شد: باید نعمت های انقلاب اسلامی را برای نسل جوان شمارش کنیم تا نسل امروز با نعمت های انقلاب اسلامی آشنا شود و قدر این انقلاب را بدانند. یادمان نرفته آن کاپیتولاسیون ننگین دوره شاهنشاهی که حق دفاع از خود و ناموس خود را نداشتیم و این یعنی تسلط اجنوی بر کشور بود .

وی، تصریح کرد: به فرموده امام (ره) یکی از برکات انقلاب اسلامی همین نمازجمعه ها است , که بتوانیم وحدت و یکپارچگی را در کشور حفظ کنیم , و مشکلات و دردهای مردم را از تریبون نماز جمعه به گوش مسئولان برسانیم تا این مشکلات راه چاره ای پیدا کنند.

حجت الاسلام میرافضلی، ادامه داد: آری نارسایی و مشکلات در کشور وجود دارد و اینها هم دلایل مختلفی دارند. اگر یک فرد یا یک گروه و یا یک حزب خطایی در کشور انجام دهد نباید اینها را به حساب نظام بگذاریم. باید مردم و مسئولان برای رفع مشکلات باهم همکاری نمایند تا نظام از این جریانات آسیب نبیند.

حجت الاسلام سید حسن میر افضلی در خطبه دوم نماز جمعه نیز ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امروز سالروزجنگ احزاب است . امام خمینی(ره) فرمودند : شرایط امروز کشور ما مثل شرایط جنگ احزاب است.

وی، افزود: در جنگ احزاب قریش , لشکر یهود و منافقان با تمام قوا در برابر رسول خدا(ص) و اسلام صف آرایی کردند اما با تدابیر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و شجاعت حضرت علی(علیه السلام) و بصیرت و بیداری مردم , خداوند لشکر قلیل اسلام را بر لشکر انبوه کفر برتری داد و اسلام در این جنگ به پیروزی رسید.

امام جمعه بن، ادامه داد:‌ و الان نیز تمام کفر جهان و ابرقدرت ها و استکباران در برابر اسلام ناب محمدی قدعلم کرده اند و می خواهند اسلام را از بین ببرند.اما امروز با شجاعت و تدابیرمقام عظامی ولایت و مبارزه شجاعانه رزمندگان اسلام و بصیرت مردم تاکنون اتین لشکرانبوه کفر در سراسرجهان نتوانسته است اسلام و ایران اسلامی را به زانو درآورد.

وی گفت: در جنگ احزاب امدادهای غیبی به داد مسلمانان رسید و اکنون نیز امدادهای غیبی در کشورهایی مانند عراق و سوریه به مدد رزمندگان اسلام می آید و ان شاالله به مدد خداوند به زودی برکفار و منافقان پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام میرافضلی افزود: پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت طالقانی است. امام (ره) فرمودند: نماز جمعه دژ مستحکم اسلام است, نماز جمعه امری مهم و فریضه ای وحدت آفرین و دشمن شکن است. نماز جمعه سنگر است و این سنگرها را پرکنید.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: نمازجمعه مظهر عزم ملی و وسیله تربیت اسلامی است . نماز جمعه نماد حکومت و موجب هدایت جمعی است.نماز جمعه یک قرارگاه است, قرارگاه بصیرت , اتحاد و ایمان.

حجت الاسلام میرافضلی، در ادامه از همه مردم شهرستان بن و مسئولان و ستاد اقامه نماز جمعه به خاطر حضور و فعالیت در نماز جمعه شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

وی، باز هم به پرداخت های حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: شاید برای برخی سوال باشد که چرا ما این مطالب را تکرارمی کنیم باید بگوئیم که دریافت حقوق های به ناحق و نجومی از اختلاس بدتر است. اختلاس از نظر همه جرم است و مورد نکوهش قرار می گیرد. ولی دریافت های نجومی اگر در جامعه ما فرهنگ شود خطرش به مراتب بزرگتر از اختلاس برای کشور است. فرهنگ شدن برخی از کارها بدتر از دزدی و دیگرجرایم است. باید این غارتگران محاکمه شوند و به اشد مجازات برسند.

امام جمعه شهر بن به کشتار شیعیان مظلوم کشمیر پاکستان اشاره کرد و گفت: ما این کشتار را به شدت محکوم می کنیم و از جامعه انتظار داریم که به این کشتار حساسیت نشان دهند و ابراز انزجار و بی زاری نمایند.

وی درپایان عملیات غرورآفرین مرصاد را به همه مردم تبریک گفت.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *