طرح تقویت مبانی اعتقادی از مصادیق قرارگاه فرهنگی است

خانه / استان ها / طرح تقویت مبانی اعتقادی از مصادیق قرارگاه فرهنگی است

عالی7

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با بیان اینکه تشکیل قرارگاه فرهنگی در جای‌جای این کشور از خواسته‌ها و تأکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب است، گفت: به‌یقین یکی از مصادیق زیبای قرارگاه فرهنگی، همین نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی‌فقیه دراستان، در مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که به میزبانی مهدیه مصلای شهرکرد و با حضور عموم مردم برگزار شد، با اشاره به ماهیت و اصل این نشست‌ها تصریح کرد: ماهیت اصلی این جلسات معرفتی و بصیرتی است در راستای آنچه خداوند و اسلام از ما طلب می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،با تأکید بر اینکه قدر و منزلت انسان به میزان معرفت او بستگی دارد گفت: هر چه قدر معرفت انسان ازآنچه خدا می‌خواهد بیشتر باشد، ارزش انسانی او نیز بالاتر می‌رود.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان حضرت علی(علیه السلام) خاطرنشان کرد: نخستین راهنمای انسان علم است و آنچه او را به مقصد می‌رساند، شناخت، معرفت و بینش است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با بیان این روایت از امام محمدباقر(علیه السلام) که فرمودند هر کس حکمت نصیبش شود، خیر کثیر می‌بیند اظهار کرد: این حکمت معرفتی است در اوج و شناختی است از آنچه انسان در آن مسیر قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حکمت را رایگان به کسی نمی‌دهند افزود: حکمت جویایی و کندوکاو می‌خواهد که این جویایی در برگزاری چنین جلساتی به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه زیادی اعمال و عبادات برتری نمی‌آورد افزود: آن چیزی که انسان را افضل موجودات و در بالاترین جایگاه‌ها قرار می‌دهد، معرفت و شناخت است چراکه عبادت بدون شناخت پوچ و تهی است.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه عالی‌ترین درجه برای مؤمن آن است که بصیرت و معرفتش از همه بیشتر باشد گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت عباس(علیه السلام) هم که او را به بالاترین جایگاه‌ها رساند، همین بینش و بصیرت بالابود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با تأکیدبر اینکه مهم‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی بصیرت و شناخت است خاطرنشان کرد: در سایه بصیرت می‌توان درست انتخاب کرد و در سایه انتخاب آگاهانه می‌توان به بهشت رسید؛ مراقب باشیم جزء ریزش کننده‌ها قرار نگیریم.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی در راستای بصیرت افزایی است تصریح کرد:ممکن است برخی‌ها جایگاه این جلسات را درک نکنند و سطحی از کنار آن‌ها بگذرند اما به‌یقین همه دوره‌ها سمت‌وسوی معرفتی و بصیرتی داشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تشکیل قرارگاه فرهنگی در جای‌جای این کشور از خواسته‌ها و تأکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب است افزود: به‌یقین یکی از مصادیق زیبای قرارگاه فرهنگی، همین نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام تأکید کرد: راز ماندگاری این نشست‌ها و مستمر بودن آن‌ها تا به امروز این است که مبنای شکل‌گیری آن بر اساس اخلاص بوده است.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به این‌که برگزاری و هماهنگی چنین جلساتی بدون وقفه و با حضور عالمان دینی به مدت یک ماه کار آسانی نیست خاطرنشان کرد: به لطف الهی و ازآنجایی‌که پشتوانه چنین جلساتی بر مبنای اخلاص گذاشته‌شده است، تا به امروز حتی یک جلسه هم در قالب این دوره‌ها بی‌برنامگی و ناهماهنگی به وجود نیامده و می‌توان گفت این‌یک معجزه است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتقادهای فراوانی به این طرح صورت می‌گیرد و بنده نیز بی‌اطلاع نیستم تصریح کرد: آنچه در این سال‌ها صورت گرفته است، بهترین مقداری است که می‌شود و ممکن است؛ ان‌شاءالله هرساله در جهت رفع عیوب و تقویت نقاط مثبت قدم برمی‌داریم.

امام‌جمعه شهرکرد از همه نقش‌آفرینان در این دوره از طرح تشکر کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح آن است که تجربه آن به‌خوبی منتقل‌شده است و به‌یقین دیگر روی زمین نخواهد ماند.

‌شایان ذکراست:اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی از سال 1371در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری آغاز و سپس در شهرستان گلپایگان ادامه یافت و چهارمین سال این طرح درشهرکرد امسال از پنجم مردادماه آغازشده و یکم شهریورماه با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله سید احمد خاتمی خاتمه یافت که در مجموع 23سال از اجرای این برنامه معنوی می‌گذرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *