عدم معرفت دلیل غفلت از نعمت هاست/مراسم همراه باتصویر

خانه / استان ها / عدم معرفت دلیل غفلت از نعمت هاست/مراسم همراه باتصویر

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، دلیل غفلت از نعمت ها را عدم معرفت به آنها دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با میلاد سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، بیش از یکصد و پنجاه برادر و خواهر از مسئولین هیأت های مذهبی ، بسیجیان ،پیروان عترت، نوجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام ، مداحان و شاعران آیینی و بسیج مداحان شهرستانهای شهرکرد،بن و سامان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی در این دیدار ضمن خیرمقدم به حاضران، گفت: چون اهل بیت بالا ترین و بهترین عِدل قرآن هستند و به عبارتی قرآن ناطق هستند و اگر قرآن را به شکل انسان در بیاوریم می شود امام حسن مجتبی علیه السلام و اگر امام حسن مجتبی (علیه السلام )را به شکل کتاب در بیاوریم، قرآن مجید می شود.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: خداوند رحمان در آیه ی 58 سوره ی اعراف می فرمایند : و سرزمین پاک ، گیاهش به اذن پروردگارش فراوان و پربار بیرون می آید و آن سرزمینی که پلید است گیاهش جز اندک و بی خیر بیرون نمی آید و این یعنی از طینت انسانی پاک، باورها و ملکات و کارهای زیبا، و از طینت پلید، عقاید و صفات و اعمال پلید برمی خیزد.

وی ادامه داد: از کسی همچون هند جگرخوار فرزندی بیشتر از معاویه انتظار نیست، چون که محل پرورش معاویه زمینی قابل نبوده، اما اگر زمین قابل بود همچون حضرت زهرا سلام الله علیها فرزندی پرورش می یابد همچون امام حسن مجتبی و امام حسین علیهما السلام، که پدر بزرگشان پیامبر، پدرشان امیرالمومنین و مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: امام مجتبی علیه السلام 47 بهار بیشتر در این دنیا نزیست؛ اما در این 47 سال زندگی حداقل 33 سال تمام زیر اشعه ی مستقیم وحی بوده است و مرتب نکات لازم هدایت بشر به ایشان انتقال داده می شود و امام حسن علیه السلام آنچه برای هدایت بشر لازم بود را از پیامبر دریافت کرد و در سینه ی خود جا داد.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) می فرمایند:«ما مفتخریم که امام مجتبی (علیه السلام) از ماست و انتساب ما به ائمه معصومین علیهم السلام است» و این انتساب راحت به من و شما نرسیده و باید بدانیم که گاهی غفلت ما را می گیرد و آنچه را داریم قدرش را نمی دانیم و دلیل این غفلت هم کم شدن معرفت است.

وی ادامه داد: یک آیه فلسفه ی وجودی من و شماست و آن هم آیه ی 29 سوره فتح است و باید بدانیم که ماه رمضان، ماه بهار قرآن است و شایسته است در این ماه به این آیه رجوع کنیم و تفاسیر این آیه را ببینیم و بخوانیم که در این آیه بیان شده است که محمّد فرستاده خداست و کسانی که همراه اویند در برابر کفّار نیرومند و سرسخت و در میان خودشان مهربانند، آنها را همواره در حال رکوع و سجود می بینی که پیوسته فضل و بخشش خداوند و خشنودی او را می طلبند، نشانه عبادت و خشوع آنها در اثر سجده در رخسارشان پیداست. این صفت آنهاست در تورات موسی، و صفت آنها در انجیل عیسی، همانند زرعی است که خداوند جوانه های آن را از اطرافش برآورده و تقویت کرده تا کلفت و ستبر شده و بر ساقه های خود ایستاده به طوری که کشاورزها را به اعجاب وامی دارد، خدا چنین کرده تا به وسیله آنها کفّار را به خشم و غیظ آورد. خداوند به کسانی از آنان که ایمان آورده و عمل های شایسته انجام داده اند آمرزش و پاداشی بزرگ را وعده داده است.

گفتنی است: مداحان، شعرای آیینی و مسئولین هیئت های مذهبی ، بسیجیان و نوجوانان عاشورایی و پیروان عترت رزمندگان اسلام شهرستان های بن، سامان و شهر کرد شنبه 20 خرداد همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام، به رسم هر سال با نماینده ی ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری و امام جمعه ی شهر کرد، دیدار و گفتگو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *