فراخوان؛یازدهمین سوگواره نواها و اشعار آئینی در چهارمحال و بختیاری

خانه / استان ها / فراخوان؛یازدهمین سوگواره نواها و اشعار آئینی در چهارمحال و بختیاری

%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%a73

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری یازدهمین سوگواره نواها و اشعار آئینی در دو بخش استانی و کشوری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضا توسلی با تسلیت ایام شهادت سید آزادگان و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، گفت: یازدهمین سوگواره نواها و اشعار آئینی توسط هیئت رزمندگان اسلام و با همکاری سازمان بسیج مداحان در دو بخش استانی و کشوری برگزار می شود.

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه این سوگواره در بخش شعر، دعا، مداحی و نوحه خوانی برگزار می شود، افزود: موضوعات شعر سوگواره در چهار محور به شرح ذیل اعلام می گردد:

1) ظلم پذیر نبودن و عدم تبعیت از دشمن با توجه به نهضت حضرت سیدالشهدا علیه السلام

2) الگوپذیری از نقش امام زین العابدین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها در استمرار حماسه و نهضت حسینی

3) بزرگ ترین همایش جهانی مسلمین در پیاده روی اربعین حسینی در عراق

4) مدافعان حریم اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و مقاومت اسلامی(بعنوان بخش ویژه)

توسلی، افزود: امسال مسابقه مداحی و شعر در بخش بین الملل نیز اضافه شده و علاقه مندان دنیای اسالم می توانند در این بخش شرکت نمایند.

وی، با اشاره به شرایط آثار تأکید کرد: آثار مداحی و دعاخوانی باید در لوح فشرده(CD) و حداقل 15دقیقه به صورت صوتی و حتی المقدور تصویری با مضمون نوحه خوانی یا شعرخوانی باشد، که در مراسم و در بین جمعیت خوانده شده باشد.

توسلی، اضافه کرد: آثار شعر باید به صورت تایپ شده با پست، ایمیل، یا از طریق سایت هیأت رزمندگان ارسال شود و آثار دعا از ادعیه مشهور از جمله؛ کمیل، ندبه، توسل، زیارت جامعه کبیره و عاشورا… باشند.

مسئول کانون مداحان استان، خاطرناشن کرد: برگزیدگان نفر اول سالهای گذشته و برگزیدگانی که دو مرتبه حائز رتبه دوم و سوم شده اند از شرکت در مسابقه تا پنج سال محروم می باشند و این افراد می توانند در یک رشته دیگر شرکت نمایند.

توسلی، برگزیدگان مرحله استانی در 3رشته و هر مقطع سنی(12تا 15، 16 تا 19 ، 20 تا 25 و 26 تا 30سال) برای شرکت در مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

گفتنی است:‌ مدارک لازم برای شرکت در مسابقه تصویر کارت ملی یا شناسنامه به همراه دو قطعه عکس 3*4 می باشد.

علاقه مندان می توانندبرای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود، به سایت www.e-heyat.com مراجعه یا از طریق ایمیل nava@eheyat.com ، و صندوق پستی 111- 15715ارسال نمایند.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *