قرآن در هیئت های مذهبی نباید مهجور باشد

خانه / استان ها / قرآن در هیئت های مذهبی نباید مهجور باشد

نماینده ی ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: قرآن در هیئت های مذهبی نباید مهجور باشد، قرآن باید با تلاوت خوب و همراه با فهم باشد تا مؤثر واقع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در جمع رؤسای کانون های مداحان و شورای هیئت های مذهبی استان گفت: نکته ای که باید در هیئت ها به صورت زنده و همه روزه انجام شود، قرآن است،قرآن در هیئت های مذهبی نباید مهجور باشد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: قرآن باید با تلاوت خوب و همراه با فهم باشد تا مؤثر واقع شود و باعث جذب مخاطب شود و توصیه مقام معظم رهبری هم این است که در تلاوت های قرآن محتوای فهم قرآن ساری و جاری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: به فکر تربیت قاریان فهیم قرآنی در هیئت های مذهبی باشیم، قاریانی که قرآن را در هیئت زنده کنند و همیشه قرآن در هر فعالیتی مد نظر هیئت های مذهبی قرار بگیرد.

وی گفت: یک هیئت مذهبی باید هیئت معرفتی باشد و معرفت هم از قرآن و اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام نشأت می گیرد و این مسئله هر روز باید مد نظر مسئولین هیئت های مذهبی قرار گیرد و کم رنگ نشود که دوری از قرآن و اهل بیت علیهم السلام منجر به نابودی است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: هیئت های مذهبی یک تشکل کاملا مردمی هستند و باید همه ی هیئت های مذهبی در قالب یک تشکل قدرتمند گسترش یابند و قوی عمل کنند، هیئت های مذهبی همه باید با شورای هیئت های مذهبی مرتبط باشد و زیر مجموعه ی این شورا به فعالیت حساب شده و برنامه ریزی شده ی خود ادامه دهد.

امام جمعه شهرکرد افزود: هیئت های مذهبی و مداحان همه باید شناسایی و ساماندهی شوند و باساماندهی مداحان و هیئت های مذهبی می‌شود بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی ساماندهی و کنترل شوند.

وی با اشاره به مداحان جلسات ترحیم گفت: این مداحان هم باید شناسایی، جهت دهی و ساماندهی شوند، چون که مداحان اگر با معرفت و زنده دل باشند خیلی می توانند مؤثر باشند و عامه ی مردم را جهت دهی کنند و تریبونی که در اختیار مداحان در این مجالس قرار می گیرد، در اختیار ائمه جمعه و دیگر مسئولین هم گاهی قرار نمی گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مداحان باید انگیزه داشته باشند و این انگیزه باید از سوی کانون مداحان با تشکیل جلسات متعدد، آموزش های لازم و تغذیه فکری مناسب انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: نکته ی دیگری که حائز اهمیت است، اجتماعات است، به یاد داشته باشید که اجتماعات بزرگ در عصر حاضر دشمن شکن است، اجتماعاتی که در مناسبت های مختلف از جمله محرم و صفر در دهه فجر تشکیل می‌شود، باعث عزت و عظمت اسلام هستند و دشمن از این اجتماعات ترس و وحشت دارد.

وی گفت: از تکروی هیئت های مذهبی و از هم گسیختگی آنان جلوگیری شود، رقابت های کاذب و تو خالی در راستای هدف و قیام حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام نیست به‌ویژه در عصر امروز و یک روزی شاید این عدم انسجام ها شاید اشکالی نداشت، اما اقتضای امروز هیئت های مذهبی این است که به هم بپیوندند، چون که این اجتماعات در دل دنیا و در افکار عمومی مردم دنیا اثر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *