مدير دفتر پژوهش انتشارات كيهان؛انتشار مجموعه “نيمه پنهان” تا جلد شصت ادامه دارد

خانه / پیشنهاد ویژه / مدير دفتر پژوهش انتشارات كيهان؛انتشار مجموعه “نيمه پنهان” تا جلد شصت ادامه دارد

معرفي و بررسي احزاب و جريان‌هاي سياسي قبل و بعد از انقلاب اسلامي نيز، مجلدات بعدي مجموعه “نيمه پنهان” را تشكيل داد و در حال حاضر، مشغول تدوين آثاری درباره مسایل سیاسی ـ اجتماعي معاصر، مانند خاطرات اعضاي سابق فرقه بهائيت در قالب داستانيم.

مدير دفتر پژوهش انتشارات كيهان:انتشار مجموعه “نيمه پنهان” تا جلد شصت ادامه دارد

شايان‌فر،درباره چگونگي تدوين مجموعه كتاب‌هاي “نيمه پنهان “اظهار داشت: مقالات پراكنده‌اي با عنوان “پاورقي”، ‌از سال 1376 با هدف جلوگيري از جعل اخبار و تاريخ‌نگاري دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامي در روزنامه كيهان منتشر مي‌شد كه بعدها به صورت پاورقي با عنوان “نيمه پنهان” به چاپ رسيد و مجموعه كتاب هاي نيمه پنهان، چاپ همان سلسله پاورقي هاست.
وي افزود: جمع‌آوري اطلاعات مرتبط با رجال معاصر عصر پهلوي، مانند شاپور بختيار و نگارش زندگي‌نامه و فعاليت‌هاي سياسي آن‌ها ،با تكيه بر اسناد موجود در مراكز تحقيقاتي،‌ اولين گام در تدوين كتاب‌هاي “نيمه پنهان” ‌بود.

مدير دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان، ‌با اشاره به استقبال عمومي از اين كتاب‌هاي سياسي ـ تاريخي تصريح كرد: معرفي و بررسي احزاب و جريان‌هاي سياسي قبل و بعد از انقلاب اسلامي نيز، مجلدات بعدي مجموعه “نيمه پنهان” را تشكيل داد و در حال حاضر، مشغول تدوين آثاری درباره مسایل سیاسی ـ اجتماعي معاصر، مانند خاطرات اعضاي سابق فرقه بهائيت در قالب داستانيم.

حسن شايان فر ادامه داد: در طول 12 سال گذشته، ‌60جلد از مجموعه “نيمه پنهان” به چاپ رسيده است و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
وي درباره منابع استفاده شده در تدوين مجموعه “نيمه پنهان” يادآور شد: اسناد لانه جاسوسي، مجموعه كتاب‌هاي مستند منتشر شده توسط مركز بررسي اسناد تاريخي و مركز اسناد انقلاب اسلامي،‌ آرشيو روزنامه‌ها و نشريات چاپ داخل و خارج كشور، ‌از جمله منابع به‌كار گرفته شده در گردآوري مطالب اين مجموعه كتابند.

مشاور فرهنگي سرپرست موسسه انتشارات كيهان،‌ با تاكيد بر توجه جوانان به تاريخ پهلوي و كشف دلايل سقوط آن، تصريح كرد: آثاري مانند؛ “شاپور بختيار” و “اشرف پهلوي؛ در حسرت آرزوهاي بر باد رفته” و ” شواليه هاي ناتوي فرهنگي”جزء‌ پرفروش‌ترين كتاب‌هاي مجموعه “نيمه پنهان” اند.

شايان‌فر در ادامه، كتاب‌هاي تاريخي منتشر شده توسط بخش تاريخ‌شفاهي دانشگاه هاروارد را غيرقابل استناد دانست و يادآور شد: اين دانشگاه، در سال 1979، با حمايت بنيادهاي آمريكايي مانند؛ “فورد”، فعاليت خود را آغاز و پس از فروپاشي رژيم شاهنشاهي، انتشار جهت‌دار خاطرات سران رژيم پهلوي را شروع كرد و با چاپ خاطرات علي اميني، شاپور بختيار، اردشير زاهدي و جمشيد آموزگار، به تحريف و جعل تاريخ ايران در عصر پهلوي پرداخت.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *