مراسم احیا شب بیست یکم در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج برگزار شد

خانه / استان ها / مراسم احیا شب بیست یکم در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج برگزار شد

در شب شهادت مولای متقیان امیر المومنین مراسم احیا شب بیست یکم در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج به همت هیئت رزمندگان اسلام شهر یاسوج  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حضرت حجت الااسلام بیاتی به موضوع سرنوشت انسانها  اشاره نمود،که به چند عامل بستگی داردو گفت طبق روایات نکاتی وجود دارد که  درسرنوشت موثر است.

احترام به پدر و مادر که در اولویت قراردارندو این دو همانند شب و روز می باشند و نمیتوان یکی از این را  انتخاب کرد، دوم صله رحم و سرکشی به بستگان می باشد،شاید یکی 30سال از خدواند عمر گرفته است و یک بار صله رحم را به جا آورده و شاید دیگری هیچ وقت نتوانسته بجا بیاورد،سوم دعا کردن می باشد که در شب های قدر  بهترین فرصت برای  راز و نیاز با خدا می باشدو ما هنوز با این اصول آشنا نیستیم.و این برداشت را داریم که اگر دعایی کردیم و کارمان انجام شد خداوند دعایمان را پذیرفته و برعکس اگر دعایمان پذیرفته نشد وکارمان انجام نشد این تصور را داریم که خداوند دعاو مناجات مارا نپذیرفته و این در حالی است که حقیقت دعا کردن اصل ارتباط برقرار کردن میان خالق و مخلوق می باشد،که خداوندتوفیق و لیلقت حرف زدن با خودش را به بندگانش عنایت نموده است.

ایشان در ادامه به روایات اشاره نمودنند و افزود که  دعا قضاو قدر را در  در زندگی انسانه برطرف می کند.

وی در پایان به موضوع توبه  و استغفار در این شب ها اشاره نمود و افزود که درآیات و روایات خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه آن قوم دعا  و استغفار کنند و سرنوشت شان را تغییر دهند.

توبه  و استغفار در در زندگی اثراتی دارد که اولین اثر ان در جامعه می باشد و موجب نزول رحمت آسمانی باشد.

دومین مورد آن در زندگی فردی مردم می باشد که خداوند فرزندان و ثروتی در زندگی به انسان عنایت میکند که یار انسان باشند نه باری بر روی دوش و انسان و جامعه.

راه تشخیص بار و یار بودن این موارد که خداوند در زندگی عنایت کرده  این است اگر انسان را به خداوند نزدیک کرد نشان دهندی  یار بودن است و اگر  انسان را به انحطاط و راه کج کشاند نشان دهندی باری است بر روی دوش انسان ها

توبه واقعی زمانی میسر است که انسان مال و ثروت خود را پاک کند و حقوق مردم را پرداخت کند.

گزارش تصویری این برنامه به شرح زیر می باشد:

انتهای خبر/ش

 

 

7

5

4

3

2

1

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *