برگزاری مراسم اربعین حسینی در مسجد امام حسین (ع) شهرستان شازند

خانه / استان ها / برگزاری مراسم اربعین حسینی در مسجد امام حسین (ع) شهرستان شازند

حجت الاسلام موسوی صبح روز 20 صفر در مراسم اربعین حسینی در مسجد امام حسین (ع) شهرستان شازند، اظهار کرد: اربعین حسینی یکی از روزهای مهم و تاثیر گذار در فرهنگ شیعی و اسلام است.

حجت الاسلام موسوی صبح روز 20 صفر در مراسم اربعین حسینی در مسجد امام حسین(ع) شهرستان شازند، اظهار کرد: اربعین حسینی یکی از روزهای مهم و تاثیر گذار در فرهنگ شیعی و اسلام است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه اربعین حسینی زنده نگاه داشتن ارزش های عاشوراست، ابراز کرد: امام حسین(ع) برای یک هدف بزرگ و آرمان الهی دست به قیام زد و همه باید در فلسفه قیام عاشورا با اندیشه و تفکر مطالعه کنیم تا زوایای این رویداد برای ما روشن تر شود.
امام جمعه شازند اظهار کرد: برجسته ترین پیام عاشورا در کلام امام حسین(ع) نهفته است که می فرماید، من برای احیای دین جدم حضرت رسول الله(ص) قیام کردم و این امر، یعنی احیای اسلام اصیل، اصلی ترین هدف قیام و نهضت حسینی است.
موسوی تصریح کرد: یکی از نکات در قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که در آن دوران، جای منکر و معرف عوض شده و حاکمیت ظلم و ستم و افراد فاسد بدترین شرایط را به وجود آورده بود و سیره پیامبر(ص) در اثر حاکمیت افراد فاسد در خطر بود.
وی، افزود: یکی دیگر از نکات موجود در واقعه عاشورا که در زیارت اربعین نیز آمده است، نفاق بود، نفاق بزرگ ترین لطمه را به دین زده، آدم هایی که در باطنشان به اسلام و قرآن ایمان نداشتند، ولی در ظاهر اسلامی بودند و همه نفاق ها در کربلا به اوج خود رسید.
امام جمعه شازند با اشاره به اینکه بعد از واقعه کربلا و در روز اربعین حسینی، جابر بن عبدالله انصاری نخستین زائر امام حسین(ع) بود، گفت: این در حالی است که بعد از گذشت این همه سال، آن یک نفر به میلیون‌ها زائر افزایش یافته که با شور و شوق به سرزمین کربلا مشرف می‎شوند.
حجت الاسلام موسوی ضمن بیان اینکه پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، قدرت عظیم شیعه را به نمایش می‌گذارد، افزود: این پیاده‌روی بزرگ در کربلا، موجی از قدرت نرم شیعه را ایجاد می‌کند که در هیچ جای جهان سابقه ندارد.

1418463002_img_7762[1]

در پایان این مراسم پس از قرائت زیارت اربعین در عزای سید و سالار شهیدان به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *