مراسم جشن غدیر خم به همت هیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت برگزارشد

خانه / استان ها / مراسم جشن غدیر خم به همت هیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت برگزارشد

جشن عید ولایدت وامامت به همت هیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت با حضور ایثار گران ، رزمندگان بسیجیان وعموم مردم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار گردید .

در این مراسم که امام جمعه محترم شهرستان حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن اسکندری ومسئولین شهرستان در جمع هیئت رزمدگان شهرستان حضور داشتند وهمچنین عموم مردم ولایتدار شهرستان ، حجت الاسلام المسلمین حاج آقا میرزائی از اساتید حوزه علمیه قم ضمن تبریک عید ولایت وامامت و انتصاب امیرالمومنین علی(ع) به جانشینی پیامبرگرامی اسلام حضرت ختمی مرتبی محمد مصطفی(ص)

جشن عید ولایدت وامامت به همت هیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت با حضور ایثار گران  ، رزمندگان بسیجیان وعموم مردم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار گردید .

در این مراسم که امام جمعه محترم شهرستان حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن اسکندری ومسئولین شهرستان در جمع هیئت رزمدگان شهرستان حضور داشتند وهمچنین عموم مردم ولایتدار شهرستان ، حجت الاسلام المسلمین حاج آقا میرزائی از اساتید حوزه علمیه قم ضمن تبریک عید ولایت وامامت و انتصاب امیرالمومنین علی(ع) به جانشینی پیامبرگرامی اسلام حضرت ختمی مرتبی محمد مصطفی(ص) فرمودند: داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت و ریشه‏ای بدون این مسئله خبر می‏دهد. رسول (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله )در آن هنگام و در زیر آن آفتاب سوزان. آن همه جمعیت را برای چه نگه می‏دارد و چه پیامی برای‏شان دارد.این پیام اساسی‏ترین پیام دین او بود و به راستی رسول (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله ) بر عظمت و ضرورت آن واقف بود، که مردم را در آن گرمای سوزان نگه داشت و رسالت آسمانی خویش را به مسلمانان ابلاغ فرمود.غدیر، خنثی کننده توطئه دشمنان بود ،آنچه می‏توانست همه نقشه‏ های منافقان را یکجا خنثی، و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود، چنان که حضرت زهرا(س) در این‏باره می‏فرمایند: «پیامبر در روز غدیر، عقد ولایت را برای علی علیه السلام محکم کرد». غدیر خم منافقان را فلج کرد و مانع اجرای نقشه‏ ها و توطئه‏ های شیطانی‏ شان شد.تاج ولایتپیامبر (صلی‏ الله‏ علیه ‏و‏آله) در غدیر خم عمامه خود را، که «سحاب» نام داشت، به عنوان تاج افتخار بر سر امیرالمؤمنین علیه السلام قرار دادندو انتهای عمامه را بر دوش آن حضرت آویختند و فرمودند «عمامه تاج عرب است».غدیر و سرنوشت اسلام بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. در این واقعه، پیامبر اسلام صلی‏ الله‏ علیه‏ و ‏آله مهم‏ترین مأموریت دوران پیامبریِ خود را به انجام رساند؛ مأموریتی که انجام آن، به منزله رساندن پیام رسالت حضرت بود، و کوتاهی در مورد آن، به از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‏انجامید؛ چنان که خداوندمتعالی درآیه ۶۷ سوره مائده می‏فرماید: «هان ای پیامبر! آنچه را از سوی پروردگارت به تو نازل شده است، تبلیغ کن و اگر چنان نکنی، پیام و رسالت او را انجام نداده‏ای وخداوند تو را از مردم حفظ می‏فرماید». 00060007

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *