مراسم دهه دوم محرم در شهرستان بروجن + گزارش تصویری

خانه / استان ها / مراسم دهه دوم محرم در شهرستان بروجن + گزارش تصویری

حجت الاسلام میدانی در جمع مردم بروجن گفت: بافضلیت ترین اعمال بندگان خدا امربه معروف ونهی از منکر است.

حجت الاسلام میدانی در جمع مردم بروجن گفت: بافضلیت ترین اعمال بندگان خدا امربه معروف ونهی از منکر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم دهه دوم محرم به همت هیأت رزمندگان اسلام بروجن همزمان با اقامه نماز مغرب وعشاء در حسینیه سالار شهیدان این شهر برگزار می شود.

در نهمین شب از این مراسم با شکوه حجت‌الاسلام شیخ جواد میدانی ‌نوش‌آبادی درادامه مباحث اخلاق الهی و اهمیت نهادینه شدن امربه معروف و نهی از منکر گفت:برای ترویج این فریضه الهی درجامعه باید مردم و مسئولان  به نظر مراجع تقلید که برگرفته از قرآن و احادیث است توجه کنند.

وی ادامه داد:در احکام دین مبن اسلام به تمام واجبات و مستحبات معروف و به تمام محرمات و مکروهات منکر گفته می‌شود .

ناطق اظهار کرد: فراهم کردن زمینه برای انجام کارهای واجب و مستحب امر به معروف و نیز مواقبت در رابطه با عدم انجام  کارهای حرام و مکروه در جامعه نهی از منکر است.

حجت الاسلام میدانی ادامه داد: امر به معروف و نهی ازمنکر معنایی فراگیر دارد و در قالب موعظه و نصیحت هم محقق می شود.

کارشناس مسایل دینی برلزوم احساس مسئولیت افراد جامعه اسلامی نسبت به رفتار یکدیگر تأکید کرد و افزود: سعادت دنیوی و اخروی افراد جامعه به یکدیگر مرتبط است و بر این اساس نقش امر به معروف و نهی از منکر ممتاز و برجسته می باشد.

وی گفت: امنیت و آبادانی جامعه ،گسترش قسط و عدل ، مقابله با ظلم و ستم،انتقام از دشمنان اسلام ناب در گرو نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام میدانی ادامه داد: از بارزترین راه های هدایت انسان انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی با استفاده از آیات قرآن مجید افزود: سرنوشت ترک کنندگان معروف و مرتکبان منکر هلاکت و خسران در دنیا و آخرت است.

کارشناس مسایل دینی به حدیثی از امیر ولایت حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: آن امام همام می فرماید”همه اعمال نیک ،حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره در مقابل دریاست”.

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی علیه السلام افزود:امر به معروف و نهی از منکر دو صفت از صفات پسندیده خداوند سبحان است و این دو مرگ کسی را نزدیک نمی کنند و روزی را نمی کاهند،امر به معروف با فضلیت ترین اعمال بندگان خداست

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء،تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی از دیگر برنامه های دهه دوم ماه محرم الحرام هیأت رزمندگان اسلام در حسینیه سالار شهیدان بروجن بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

 عکاس: محمد مهدی کرمی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *