مراسم شام غریبان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در سریش آباد برگزار شد

خانه / استان ها / مراسم شام غریبان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در سریش آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار صدا وسیما در سریش آبامراسم شام غریبان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران با وفایش با سوگواری هیاتهای عزاداری و مردم در مسجد جامع سریش آباد برگزار شد عزداران حسینی در نقاط مختلف شهر با حضور در مسجد جامع در غم از دست دادن سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) و یارانش به سوک نشستند و با حضرت زینب (س) و قافله اسرای کربلا همدردی کردند.
عزداران و هیاتهای حسینی بویژه کودکان و نوجوانان به صورت دسته های سینه زنی در مراسم شام غریبان امام حسین(علیه السلام) و فرزندانش شرکت کردند.
هیاتهای عزدار در طول مسیرهای منتهی به مسجد جامع به مرثیه خوانی و نوحه گری در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و فرزندان و اصحاب ایشان پرداخته و در وقایعی که شب یازدهم محرم سال 61 هجری قمری گذشت، با اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) هم ناله شدند.

در این مراسم حجت الاسلام محطی خطیب و مدرس حوزه هتای علمیه قم سخنرانی کردند وی با تشکر و قدر دانی از هیئت های مذهبی که با شور و شعور حسینی و بدون نام نشان و با اتحاد وهمدلی در عزای حسینی شرکت نمو دند تشکر و قدردانی کرد .

حجت الاسلام محطی با خواندن فرازهایی از خطبه حضرت سجاد (علیه السلام) و ذکر مصیبت ومظلومیت امام حسین (علیه السلام) ، مداح اهلبیت عصمت و طهارت (علیه السلام) حاج دریایی مداحی کردند و شرکت کنندگان در مراسم به یاد مظلومیت خاندان ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) سینه زنی کردند و اشک ماتم ریختند.sham111 sham112 sham113 sham114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *