مراسم شام غریبان حسینی در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج برگزار شد+تصاویر

خانه / استان ها / مراسم شام غریبان حسینی در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج برگزار شد+تصاویر

امشب، شب شام غریبان به اسم مبارک حضرت زینب(س) گره خورده است. نقش آن حضرت در قیام عاشورا را صرفاً نباید از دیدگاه احساسی و روابط نَسَبی تحلیل کرد؛ بلکه در آن واقعه، حضرت زینب خود را فردی می‌بیند که باید از جان امام خویش محافظت کند و در رکاب او باشد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هیئت رزمندگان از یاسوج، این مراسم با حضور عشاق اهل بیت از سراسر شهر یاسوج در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج برگزار شد. در مراسم شام غریبان پیر و جوان آمده بودند تا ارادت خود را نسبت به حضرت زینب(س) اعلام دارند و با ایشان به هم دردی بنشینند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ایمانی از خطیبان برجسته ی کشوری با اشاره به فضایل و برکات ماه محرم گفت: معنای زیارت عاشورا این گونه تعبیر می شود که خدایی که به من لطف داشته است و مرا در دنیا در زمره ی حسینیان قرار داده، مرا در آخرت نیز در زمره ی حسینیان قرار دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر عملی برای اینکه تاثیر گذاری عمومی داشته باشد باید همراه ایمان باشد، افزود: ایمان دو نوع است: ایمان مستقر؛ این نوع ایمان، ایمانی است که در جان قرار دارد. در وهله ی بعد ایمان عاریتی قرار دارد: این نوع ایمان ایمانی عاریتی است که نتیجه ی آخروی در پی ندارد.

این مراسم به طور زنده از طریق شبکه ی استانی دنا پخش شد تا حال و هوای این مراسم برای مخاطبان شبکه ی دنا به تصویر کشیده شود.

تصاویر برگزیده ای از این مراسم در پی آمده است:

انتهای پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *