مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در فلارد برگزار شد+ تصویر

خانه / استان ها / مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در فلارد برگزار شد+ تصویر

مراسم عزاداری شهادت جانسوز امام حسن عسکری همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل شهر مالخلیفه برگزار شد.

مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در فلارد برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت جانسوز امام حسن عسکری همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل شهر مالخلیفه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام عباس محمودی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام گفت: از زمان حضرت امام رضا علیه السلام نقطه عطفی برای اقتدار جامعه تشیع پدید آمد تا جایی که به سه امام بعد از امام رضا علیه السلام ابن الرضا می‌گفتند، آنقدر حضرت امام رضا علیه السلام در بین مردم محبوب داشتند.

کارشناس مسایل مذهبی افزود:در عصر امامت حضرت امام هادی علیه السلام برای افزایش شناخت بیشتر شیعیان نسبت به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام زمینه بیان زیارت جامعه کبیره که پر از مضامین عالیه است فراهم شد.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: اگر چه ظاهر الامر این بود که در زمان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام دشمن بر شیعیان غالب بود، اما باطن امر این بود که چون جامعه تشیع قدرت پیدا کرد دشمنان احساس خطر بیشتری می کرد و امام علیه السلام را زندانی و یا سخت مراقبش بودند.

وی، با مقایسه دشمنان ایران اسلامی و دشمنان صدر اسلام گفت: در زمان ما هم چون شیعه و انقلاب اسلامی قدرت پیدا کرده، انقلاب اسلامی به جهان صادر شده است،منافع استکبار جهانی به خطر افتاده، و روز به روز بواسطه اقتدار اسلام ناب و انقلاب اسلامی از نفوذ شیطان بزرگ کاسته می شود، آمریکا و اسرائیل و رژیم های وابسته احساس خطر می کنند و بالاترین دشمنی را نسبت به اسلام ناب، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی دارند و به لطف خدا با رهبری امامین انقلاب و بصیرت مردم ولایتمدار، توطئه های استکباری باشکست مواجه شده است.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: اقتدار تشیع در آن زمان تا جایی بود که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام پنج نشانه “سجده بر خاک”، جهر “بسم الله الرحمن الرحیم”،”انگشتر در دست راست”، “پنجاه_یک رکعت نماز” و “زیارت اربعین” را از نشانه های شیعیان ذکر و فرمودند، به طور مثال با توجه به جریان حکمیت و عملکرد حاکمان جبار، تا آن زمان انگشتر در دست راست کردن جُرم محسوب می‌شد امّا امام علیه السلام فرمودند از این به بعد جزء نشانه های شیعیان است و آن را اظهار کنید.

حجت الاسلام محمودی به برخی از ماموریت های مهم امام یازدهم شیعیان اشاره کرد و گفت: “مبارزه با دشمن”، “گسترش و اقتدار جامعه تشیع” و” آماده سازی جامعه برای غیبت امام زمان ارواحنافداه” و نیز تاسیس” شبکه وکالت” که در زمان ما همان “ولایت فقیه است”از جمله مأموریت های مهم حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بود.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: برای فراهم شدن زمینه ظهور منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه  و خنثی سازی توطئه های شوم فتنه گران و استکبار جهانی، باید پیرو واقعی ولایت فقیه باشیم.

بابااحمدی مسئول هیأت رزمندگان اسلام فلارد در حاشیه این مراسم، اقامه نماز مغرب و عشاء، تلاوت کلام نورانی وحی، سخنرانی  مداحی و ذکر مصیبت، نوحه سرایی از دیگر برنامه های شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام عنوان کرد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابا احمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *