مراسم شهادت امام رئوف در لردگان + تصویر

خانه / استان ها / مراسم شهادت امام رئوف در لردگان + تصویر

همزمان با شهادت مظلومانه حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام مراسم سوگواری مسجد ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه لردگان برگزارشد.

مراسم شهادت امام رئوف در لردگان + تصویر

همزمان با شهادت مظلومانه حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام مراسم سوگواری مسجد ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه لردگان برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام رفیعی در این مراسم با تسلیت شهادت امام‌هشتم  علیه السلام  به نحوه تشریف فرمایی امام رئوف به ایران اشاره کرد و گفت: حضرت امام رضا عليه السلام براى اين كه به مأمون و كارگزاران او بفهماند كه از مقاصد نهانى و نقشه هاى طرح شده آگاهى دارد، ابتدا آن دعوت را نپذيرفت، ولى اصرار و تأكيدهاى فراوانى انجام گرفت تا سرانجام، منجرّ به حركت آن امام همام از مدينه منوره به مَروْ، مركز خلافت اسلامى آن روز گرديد.

وی ادامه داد: حضرت امام علی بن موسی الرضا عليه السلام  طىّ مسافرتى به مكّه، از طريق عراق، عازم خراسان شدند. از مكّه تا بصره، قافله با تشريفاتى خاصّ ، هودج هاى مجلّلِ دستگاه خلافت و وسايل مفصّل و اعجاب انگيز دربار حكومت،  حرکت کرد، كه خود آنها جزء نقشه هاى طرح شده بود.

حجت الاسلام رفیعی گفت: اين همراهان، شامل والى مدينه و گروهى از رجال و اشراف آن روز بودند. امّا حضرت امام رضا عليه السلام هيچ كس از افراد خانواده را همراه نياورد، حتّى يگانه فرزند عزيز خود جواد الائمه علیه السلام را هم در مدينه گذاشت و خود به تنهايى، راهى سفر به ايران شدند.

وی افزود: حضرت علی بن موسی الرضا عليه السلام  در طول راه حجاز تا بصره، در هر شهرى به مناسبتى، با مردم مذاكراتى داشت. از بصره تا خرّمشهر از راه آب و از خرّمشهر به اهواز و سپس از راه اراك، رى و نيشابور، مسافرت ادامه يافت و سرانجام  دهم شوّال 201 هجرى قمرى اين قافله به مرو رسيد.

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: حضرت امام رضا عليه السلام در مركز خلافت اسلامى با دانشمندان مختلف آن زمان، به ويژه رهبران مذاهب و اديان غير اسلامى، مناظرات و مباحث علمى جالبى داشته اند.

وی ادامه داد: همه علماى مذاهب و صاحبان افكار و آراى مختلف، به بزرگوارى و احاطه علمى حضرت علی بن موسی الرضا عليه السلام كه در مواقع لزوم هم با همان زبان و اصطلاحات خاصّ و حتّى از منابعِ دينىِ خود آنان صحبت مى كرد اقرار و اعتراف كردند.

نماز مغرب وعشاء، تلاوت‌کلام‌نورانی وحی،سخنرانی ذکر توسل ،سینه زنی ضیافت شام‌ از برنامه های شب شهادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا عليه السلام بود.

این مراسم را از دریچه دوربین باهم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابا احمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *