مراسم شهادت امام رضا علیه السلام در لردگان+ تصویر

خانه / دسته‌بندی نشده / مراسم شهادت امام رضا علیه السلام در لردگان+ تصویر

مراسم سوگواری شام غریبان شهادت امام رضا علیه السلام همزمان با اقامه نماز مغرب وعشاء در  مسجد ابالفضل  علیه السلام شهر خنگ لردگان برگزار شد.

مراسم سوگواری شام غریبان شهادت امام رضا علیه السلام همزمان با اقامه نماز مغرب وعشاء در  مسجد ابالفضل  علیه السلام شهر خنگ لردگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛در این مراسم حجت الاسلام امین خالدی با تسلیت شام غریبان امام رضا(علیه السلام)گفت:مهمترین اصل شناخت و معرفت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

امام جمعه موقت فلارد افزود: اگر انسان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام معرفت پیدا کند راه سعادت را پیدا کرده است.

وی ادامه داد:انسانهایی بودند که به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام معرفت داشتند ، چگونه به حضرت امام رضا(علیه السلام) معرفت پیدا کنیم، معرفت یک امر‌ضروری است . انسان بدون شناخت نمی تواند به سعادت برسد.

حجت الاسلام خالدی افزود:میثم تمار به حضرت امام علی علیه السلام معرفت داشت،این معرفت را میثم تمار در مقابل معاویه و دار و دسته اش نسبت به امام خود نشان داد و به وسیله همین معرفت به به عالی ترین مقام که شهادت در راه خداست نایل شد.

وی گفت: میثم تمار تمار یک خرما‌ فروش است اما‌ همین معرفتش آنچنان او را برجسته کرد که پیشوای اول مسلمین اسرار خود را به او می گفتند.

امام جمعه موقت فلارد ادامه جون غلامی‌ سیاهی است که  معرفت به پیامبر اعظم و بعد به حضرت امام علی و امام حسن علیهم السلام و در پایان به امام حسین علیه السلام داشت و به وسیله همین معرفت شربت شهادت را نوشید، این شناخت و معرفت ،معرفت الله است . خداوند هرکه را دوست دارد به او  معرفت میدهد. معرفت به قرآن ، معرفت به اهل بیت ، معرفت به دین و معرفت به خدا که منجر به شهادت می شود .

وی ادامه داد:اینکه ما آمدیم در مراسم شام غریبان امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام شرکت کردیم این معرفت به امام رضا علیه السلام است.

 حجت الاسلام خالدی اظهار امیدواری کرد : امیداست با همین معرفت به سعادت ابدی برسیم.

 اقامه نماز مغرب و عشا، تلاوت کلام نورانی وحی، قرائت صلوات خاصه امام هشتم ،سخنرانی،ذکر توسل به ضامن آهو ،مداحی و ضیاف شام از برنامه های شب شام غریبان حضرت ثامن الحجج  امام رضا(علیه السلام) بود .

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکس: حاج نبی الله بابا احمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *