مراسم شهادت حضرت امام باقر علیه السلام درمسجدجامع شهرکرد +تصویر

خانه / استان ها / مراسم شهادت حضرت امام باقر علیه السلام درمسجدجامع شهرکرد +تصویر

مراسم سوگواری حضرت امام محمدباقرعلیه السلام با حضور جمعي عاشقان و ارادتمندان آن حضرت با رعایت اصول بهداشتی در مسجدجامع شهرکردبرگزار شد.

مراسم سوگواری حضرت امام محمدباقرعلیه السلام با حضور جمعي عاشقان و ارادتمندان آن حضرت با رعایت اصول بهداشتی در مسجدجامع شهرکردبرگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم حجت الاسلام دکتر سیدمهدی هاشمی شهادت امام محمدباقر علیه السلام را تسلیت گفت و پیرامون برخی از فضایل، عظمت علمی،معنویت آن امام همام سخنانی را بیان داشت.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت امام محمد باقر علیه السلام در سال 57 هجری یا به روایتی دیگر سال 56 هجری، در مدینه منوره متولد شدند و به روایتی در هفتم ذی الحجه مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: آن حضرت چهار سال با جدش گرامیش حضرت سیدالشهدا علیه السلام و 35 سال با پدرش بزرگوارش زندگی کردند ،حضرت امام محمد باقر علیه السلام در خلافت هشام بن عبد الملک مظلومانه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام دکتر هاشمی ادامه داد: سيره عملي امام حضرت محمد باقر عليه السلام ماننداجداد بزرگوارش سرشار از تخلق به اخلاق الله، پيروي از سنت ناب نبوي و شكافتن علم الهي در بين ياران و خواص بود.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حكيم بن عتيبه نقل می کند،خدمت حضرت امام محمدباقرعليه السلام بودم جمعيت زیادی در خانه حضور داشتند در اين هنگام پيرمردي كه تكيه بر عصاي خود داشت وارد شد و سلام کرد”السّلام عَليكَ يابْنَ رسُول الله وَرَحمةُ اللهِ وَ بَركاتُه” حضرت امام محمدباقرعليه السلام فرمودند: عَليك السَّلام وَ رَحْمَةُاللهِ وَ بَركاتُه،پيرمرد رو به طرف حضار مجلس کرد به همه سلام كرد و آنها جواب سلامش را دادند آنگاه متوجه حضرت شده عرض كرد يابن رسول الله صلي الله عليه و آله وسلم، مرا به نزديك خود جاي دهید،به خدا قسم شما را دوست دارم،دوستان شما را نيز دوست دارم اين علاقه و محبت من نسبت به شما و دوستانتان نه براي طمع در دنياست، به خدا قسم دشمنان شما را دشمن دارم و از آنها بيزارم، اين دشمني و بيزاري كه نسبت به آنها ابراز مي كنم خداي را شاهد مي گيرد كه نه به واسطه كينه و خصومتي است كه بين من و آنها باشد،آنچه شما حلال بدانيد حلال مي دانم و آنچه حرام بدانيد حرام مي دانم وانتظار فرج شما و خانواده را مي كشم. يابن رسول الله صلي الله عليه و آله فدايت شوم با اين خصوصيات آيا اميد نجاتي برايم هست.

وی ادامه داد: حضرت امام محمدباقر عليه السلام در پاسخ پیرمرد فرمودند:جلو بيا،جلوآمد،کنار خود نشاندش و فرمودند شخصي خدمت پدرم علي بن الحسين عليه السلام رسيد،همين سؤالي را كه تو كردي از ايشان نمود پدرم در جوابش فرمود: اگر از دنيا بروي بر پيغمبرصلي الله عليه و آله و حضرت علي و امام حسن و امام حسين و علي بن الحسين علیهم السلام وارد مي شوي دلت از التهاب مي افتد شاد خواهي شد و چشمهايت روشن مي گردد،با كرام الكاتبين بخوبي و خوشي روبرو خواهي شد آنگاه كه جانت به گلوي خود برسد در زندگي نيز چيزهایي خواهي ديد كه باعث روشني چشمت شود و با ما در مقامي بلند و ارجمند خواهي بود.پيرمرد از شنيدن اين مقامات غرق در شادي شد و مجدد درخواست تکرار فرمایشات حضرت امام باقر علیه السلام شد.

در ادامه یکی ازمداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ذكر مصیبت آن امام همام پرداخت.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمدحسین توسلی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *