مراسم عزاداری شهادت جانسوز و جانگداز حضرت امام صادق(علیه السلام)لردگان+تصویر

خانه / استان ها / مراسم عزاداری شهادت جانسوز و جانگداز حضرت امام صادق(علیه السلام)لردگان+تصویر

مراسم عزاداری شهادت جانسوز وجانگداز حضرت امام صادق(علیه السلام)درشب شهادت آقا درمسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام)شهر مالخلیفه  همزمان با اقامه نماز مغرب وعشابرگزار گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سیدحسام فلسفی در این مراسم باتسلیت شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان،گفت:حضرت امام جعفرصادق(علیه السلام)ازفرصتی که پیش آمد نهایت استفاده را نمود تا در مکتب خود شاگردان بیشتری را تربیت کنند.

وی درادامه به وضعیت پیش آمده اشاره و افزود:با توجه به اختلافات سياسی بين امويان و عباسيان و تقسيم شدن اسلام به فرقه های مختلف و ظهور عقايد مادی و نفوذ فلسفه يونان در کشورهای اسلامی، حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) يک نهضت علمی گسترده ایجاد کرد،نهضتی که پايه های آن بر حقايق اسلام ناب استوار بود .

حجت الاسلام فلسفی ادامه داد: چنين نهضتی بزرگ علمی لازم بود،تا هم حقايق دينی را از ميان خرافات و موهومات و احاديث جعلی بيرون کشد و هم در برابر زنديقها و ماديها با نيروی منطق و قدرت استدلال مقاومت کند و آرای سست آنها را محکوم کند.

وی افزود: گفتگوهای علمی و مناظرات حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)با افراد دهری و مادی مانند”ابن ابی العوجاء” و “ابو شاکرديصاني ” و حتی “ابن مقفع ” معروف است.

حجت الاسلام فلسفی افزود:به وجود آمدن چنين نهضت علمی در محيط آشفته و تاريک آن عصر، کار هر کسی  نبود، فقط کسی شايسته اين مقام بزرگ بود که مأموريت الهی داشته باشد و از جانب خداوند پشتيبانی  شود، تا بتواند به نيروی الهام و پاکی نفس و تقوا وجود خود را به مبدأ غيب ارتباط دهد ، حقايق علمی را از دريای بيکران علم الهی به دست آورد و در دسترس استفاده گوهرشناسان حقيقت قرار دهد،تنها وجود گرامی حضرت امام جعفرصادق (علیه السلام) مي توانست چنين مقامی داشته باشد.

وی گفت:شاگردان حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)چهار هزار بوده اند،يکی از آنها”جابر بن حيان” است،جابر از مردم خراسان بود وقتی به مدينه آمددر ابتدا نزد امام محمدباقر و در ادامه در مکتب حضرت امام صادق (علیهم السلام) شاگردی کرد،جابر يکی از افراد عجيب روزگار و از نوابغ بزرگ جهان اسلام شد.

اقامه نماز مغرب وعشاء، تلاوت کلام وحی ، سخنرانی ، ذکر توسل ،مداحی سینه زنی  و پذیرایی از دیگربرنامه های شهادت  حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) بود.

این مراسم معنوی را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *