مراسم عزاداری یازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام

خانه / استان ها / مراسم عزاداری یازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام

مراسم عزاداری یازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در استان مقدس امام زاده عبدالله علیه السلام جوار شهدای گرانقدر برگزار گردید . در این مراسم سوگواری که همراه با هیئت سینه زنی بود حضرت حجه الاسلام والمسلمین قائمی پیرامون زندگانی ان حضرت بیان داشتند امام حسن عسکری (ع) در شهر تاریخی و پایگاه نشر اسلام مدینه، در خانه امام هادی دهمین پیشوای جهان اسلام دیده به جهان گشود. مادرش بانویی صالحه و عارفه به نام سوسن یا حدیثه بود که بانوان مدینه از محضر پرفیض او بهره‌های علمی می‌بردند. نامی که برای این مولود انتخاب شد، همتای نام جد بزرگوارش امام حسن مجتبی بود که تجدیدکننده خاطرات نخستین ثمره باغ پربار رسالت است.

اخبار هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بافق

در استان مقدس امام زاده عبدالله علیه السلام جوار شهدای گرانقدر برگزار گردید . در این مراسم سوگواری که همراه با هیئت سینه زنی بود حضرت حجه الاسلام والمسلمین قائمی پیرامون زندگانی ان حضرت بیان داشتند

امام حسن عسکری علیه السلام در شهر تاریخی و پایگاه نشر اسلام مدینه، در خانه امام هادی دهمین پیشوای جهان اسلام دیده به جهان گشود. مادرش بانویی صالحه و عارفه به نام سوسن یا حدیثه بود که بانوان مدینه از محضر پرفیض او بهره‌های علمی می‌بردند. نامی که برای این مولود انتخاب شد، همتای نام جد بزرگوارش امام حسن مجتبی بود که تجدیدکننده خاطرات نخستین ثمره باغ پربار رسالت است.

مدت کوتاه حیات امام حسن عسکری علیه السلام به سه دوره تقسیم می‌شود: تا چهار سال و چندماهگی امام (و به قولی تا ۱۳ سالگی) از عمر شریفش را در مدینه به سر برده تا ۲۳ سالگی به‌اتفاق پدر بزرگوارشان در سامرا می‌زیسته‌اند (ایشان همراه پدر بزرگوارشان امام هادی علیه السلام در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی می‌کردند و به عسکری لقب یافتند) و تا ۲۹ سالگی یعنی شش سال و اندی پس از رحلت امام دهم علیه السلام، در سامرا ولایت بر امور را بر عهده داشته‌اند.

قابل ذکر است حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید محمود هاشمی مسئول هیئت نوجوانان عاشورائی نیز مراسم شهادت این امام همام را در مسجد جامع شهر برگزار نمودند .

هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بافق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *