مراسم وفات ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها درشهرکرد+تصویر

خانه / استان ها / مراسم وفات ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها درشهرکرد+تصویر

همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها  مراسم سوگواری  آن بانوی نمونه اسلام در محل مسجد جامع و امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛این مراسم در مسجدجامع شهرکرد با ایراد سخن و قرائت دعای کمیل و فراز هایی از دعای ابوحمزه ثمالی برگزار شد.

همچنین مراسم جزء خوانی دهمین روز از ماه مبارک رمضان ، مداحی و سخنرانی در محل امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرداز ساعت 19 آغاز و با اقامه نماز مغرب وعشاء خاتمه یافت.

حجت الاسلام شیخ ابوالفضل احمدی طی سخنانی با تسلیت وفات ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها به بیان گوشه ای از فضایل همسر گرامی پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم  و مادر صدیقه طاهره حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها پرداخت.

وی گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از قبیله قریش بود، پدرش “خُوَیلد” و مادرش “فاطمه بنت زائده” هر دو از ریشه دارترین و اصیل ترین خاندان عرب در حجاز بودند.

استاد حوزه علیمه ادامه داد: حضرت خدیجه سلام الله علیها پیش از ظهور اسلام از زنان بر جسته قریش بشمار می رفت تا آنجا که او را طاهره و سیده زنان قریش می خواندند.

حجت الاسلام احمدی به خدمات ارزشمند حضرت خدیجه سلام الله علیها به اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت خدیجه علیها السلام در زندگی مشترک با پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه وآله وسلم خدمات بسیار ارزنده ای را به  دین اسلام و پیامبر اعظم انجام داد.

وی افزود:حمایت های مالی، روحی، عاطفی از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم ، تصدیق و تأیید پیامبر اعظم و یاری ایشان در برابر آزار مشرکان، گوشه هایی از این خدمات ارزشمند می باشد.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها پس از ازدواج با پیامبر، تمام دارایی اش را به آن حضرت بخشید تا  آن را هرگونه  که می خواهد در راه اسلام هزینه کند.

وی گفت: اموال حضرت خدیجه سلام الله علیها به عنوان ابزاری مناسب از همان ابتدا در خدمت اسلام و پیشرفت آن قرار گرفت.

استاد حوزه علیمه افزود: این بانوی بزرگوار نه تنها از عمق جان به رسالت پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد، بلکه او را در برابر سختی ها و تکذیب مشرکان و بدخواهان یاری داد و تا زنده بود، اجازه نداد آزار و شکنجه مشرکان بر رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم سخت آید.

وی گفت:هنگامی که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله سلم  با کلوله باری از غم و اندوه به خانه برمی گشت، حضرت خدیجه سلام الله علیها او را دلداری می داد و نگرانی را از ذهن و خاطرش بر طرف می کرد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکس از : محمد مهدی توسلی

IMG_3328

IMG_3340

IMG_3342

IMG_3351

IMG_3356

IMG_3357

IMG_3362

IMG_3365

IMG_3368

IMG_3370

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *