مردم فهیم ایران اسلامی «شهید حججی» را فراموش نخواهند کرد

خانه / اختصاصی هیأت / مردم فهیم ایران اسلامی «شهید حججی» را فراموش نخواهند کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی از هیأت رزمندگان اسلام ،مراسم با شکوه تشییع جنازه ی شهید مدافع حرم «محسن حججی» در ساعاتی قبل با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی علیهم السلام و امت ولایتمدار همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در میدان امام حسین علیه السلام تهران برگزار شد.

انتشار عکسی از لحظه اسارت شهید حججی به دست تکفیری ها، احساسات مسلمانان و ایرانیان آزاده در کل جهان را خدشه دار کرد و پس از آن، خبر به شهادت رساندن او، بیش از پیش، نام او را در بین مردم، منتشر کرد.حالا قطعاتی از پیکر او به کشور بازگشته و روز گذشته به طواف حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) مشرف شد.

برخی مقامات نظامی و انتظامی از جمله سردار محمد باقری و امیر موسوی (فرمانده کل ارتش)امام خامنه ای را در این ادای احترام، همراهی کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی اکبر ناطق نوری، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، محمدرضا باهنر، علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، سید مجتبی خامنه‌ای و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولین و شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش شد و خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران زیادی از رسانه‌های مختلف به پوشش برنامه پرداختند.

در ادامه برنامه نیز، حاج صادق آهنگران به مداحی درخصوص سالار شهیدان اباعبدالله الحسین پرداخت و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

بخشی از اشعار مداحی صادق آهنگران:

غم محسن به سینه هامان بود/ بدنش در میان میدان بود

تا که ناگاه این خبر آمد/ که پرستویم از سفر آمد

دل فرزند و همسرش روشن/ همچنین دل رهبرش روشن

پسری که افتخار ایران است/ وارث خون شرزه شیران است

خودش آمد ولی سرش هیهات/ آه، سخت است باورش، هیهات

این جوان های نسل امروزند/ که اینچنین از فراق می‌سوزند

برخی تکایا و هیأت ها مستقر در مسیر تشییع، ضمن پذیرایی از عزاداران با آب و شربت، اقدام به دود کردن اسپند کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *