معرفی کتاب | «ماه درمیان نیزه ها»

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام حسن (علیه السلام) / معرفی کتاب | «ماه درمیان نیزه ها»

در این کتاب پس از بیان چگونگی ولادت حضرت، القاب و کنیه ­ی ایشان، طریقه­ی به امامت رسیدن امام حسن عسکری (علیه السلام) و اتفاقاتی که در دوران حیات ایشان افتاد و سختگیری هایی که از طرف حکومت عباسیان بر حضرت گرفته می شد و منع هایی که در زمینه های مختلف بر ایشان اعمال می شد و حتی تلاش هایی که برای نابودی فرزند ایشان انجام شده بود، توضیحاتی داده شده است.

ماه درمیان نیزه ها

نویسنده:مهدی قزلی

انتشارات:امیر کبیر

خلاصه ی کتاب:

بررسی زندگی معصومین (علیهم السلام) از آن جهت دارای اهمیت است که سرشار از نکات و مطالب آموزنده در زمینه های مختلف اسلامی می باشد.

کتاب پیشرو تحت عنوان «ماه در میان نیزه ها» نوشته­ی مهدی قزلی در رابطه با زندگانی، شخصیت، سلوک فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام حسن عسکری (علیه السلام) تألیف شده است.

مولف در این اثر سعی کرده است تا با استفاده از منابع تاریخی به زوایا و شرایط زندگی امام یازدهم شیعیان بپردازد و نکات اخلاقی و سیره­ی اخلاقی این امام همام را با رویکردی تاریخی برای مخاطبین عرضه کند.

 در این کتاب پس از بیان چگونگی ولادت حضرت، القاب و کنیه­ی ایشان، طریقه­ی به امامت رسیدن امام حسن عسکری (علیه السلام) و اتفاقاتی که در دوران حیات ایشان افتاد و سختگیری هایی که از طرف حکومت عباسیان بر حضرت گرفته می شد و منع هایی که در زمینه های مختلف بر ایشان اعمال می شد و حتی تلاش هایی که برای نابودی فرزند ایشان انجام شده بود، توضیحاتی داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *