معرفی کتاب | کتاب شعر یک آسمان پرواز استاد محمدعلی مجاهدی

معرفی کتاب | کتاب شعر یک آسمان پرواز استاد محمدعلی مجاهدی

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب | کتاب شعر یک آسمان پرواز استاد محمدعلی مجاهدی

در این بخش به معرفی کتاب شعر یک آسمان پرواز به قلم شاعر گرانقدر استاد محمدعلی مجاهدی از مجموعه کتاب های جوانان که توسط نشر دفتر پژوهش و نشر سهرودی به چاپ رسیده است می پردازیم. در ادامه بخش هایی از این کتاب تقدیم شما می گردد

معرفی کتاب | کتاب شعر یک آسمان پرواز استاد محمدعلی مجاهدی

 هیات ؛ مشکل‌تر از کتاب نوشتن، رساندن کتاب به چشم و ذهن مخاطب است؛ این خیلی مهم است. این هنر و دقّت لازم دارد، ظرافتهایی دارد که بایستی بتوانید اینها را وارد ذهن اینها بکنید. «امام خامنه ای – ۱۳۹۵/۰۹/۱۵»

پایگاه اطلاع رسانی هیأت در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت کتاب و کتابخوانی همچنین ارائه سیر مطالعاتی مدون به شما همراهان همیشگی سایت هیأت این بار دستچین از بهترین کتاب ها برای آشنایی با اشعار آئینی برای شما تهیه دیده است.

در این بخش به معرفی کتاب شعر یک آسمان پرواز به قلم شاعر گرانقدر استاد محمدعلی مجاهدی از مجموعه کتاب های جوانان که توسط نشر دفتر پژوهش و نشر سهرودی به چاپ رسیده است می پردازیم. در ادامه بخش هایی از این کتاب تقدیم شما می گردد.

معرفی کتاب | کتاب شعر یک آسمان پرواز استاد محمدعلی مجاهدی
معرفی کتاب | کتاب شعر یک آسمان پرواز استاد محمدعلی مجاهدی

کتاب ((یک آسمان پرواز ))در بر گیرنده مجموعه اشعار منتشر شده استاد محمدعلی مجاهدی(پروانه)است که از نظر قالب شعری طبق طبقه بندی خود شاعر به 7بخش شامل (غزل ها،تغزل ها،غزل واره ها)،(ترکیب بندها)،(ترجیح بندها)،(چکامه ها)،(مثنوی ها)،(رباعی ها) و بخشی به نام (قالب هاتی دیگر)که به قالب های متفرقه اختصاص دارد تقسیم می شود.

اغلب تجربه های موفق شاعر در قالب غزل است. مجاهدی در غزل گرایشات زیادی به سبک اصفهانی (هندی) و شاعران این سبک مثل صائب تبریزی و بیدل دهلوی دارد و تقریبا در اکثر غزل های او می شود رگه هایی روشن از ساختار شعری این سبک را مشاهده کرد.

محمدعلی مجاهدی از پیشکسوتان ادبیات آیینی و شعر ولایی معاص است و غالب سروده های او،مدایح و مراثی اهل بیت است. با این حال در عرصه شعر دفاع مقدس یا اجتماعی یا عاشقانه نیز آثار خوبی را ارائه کرده است. استاد محمدعلی مجاهدی شخصیت و شاعری برجسته در حوزه شعر ولایی است و آثارگران سنگ او چه در شعر و چه در پژوهش های ادبی و دینی او این مدعاست.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *