معرفی کتاب | کتاب چهل تدبیر

خانه / چندرسانه ای / معرفی کتاب | کتاب چهل تدبیر

مجموعه حاضر، گزيده‌اي از مهمترين وقايع تاريخ جمهوري اسلامي ايران، از سال‌هاي ابتدايي پيروزي غرورآفرين انقلاب اسلامي تا شاهرگ اصلي انقلاب اسلامي در سال‌هاي اخير، يعني پرونده هستي‌اي را به تصوير كشيده است.

مداقه در تاريخ پرفراز و نشيب جمهوري اسلامي ايران، احساس تدبيري هميشگي با پشتوانه انديشه‌هاي ناب را براي انسان تداعي مي‌كند كه توانسته است اين امانت سترگ را از تنگناهاي تاريخ به سمت آينده‌اي روشن رهنمون كند.

مجموعه تدابير و چاره‌انديشي‌هايي كه نظام براي حفظ حيات خويش به هنگام غائله‌ها و بحران‌هاي مختلف انديشيده است، نگارنده اين اثر را بر آن داشته تا در مجموعه‌اي با عنوان چهل تدبير به بررسي بخشي از اين تاريخ پرافتخار جمهوري اسلامي بپردازد.

اين چهل پرونده شامل جريان‌هايي است كه تاكنون نظام جمهوري اسلامي با آن مواجه بوده و با لطف و عنايت خاص خداوند رحمان و سربازان نام آشنا و گمنام امام زمان(عج) به صحنه قدرت‌نمايي و نمايش كارآمدي نظام اسلامي بدل شده است.

21 مورد از اين چهل پرونده مربوط به حيات سياسي امام راحل(ره) و 19مورد آن مربوط به دوران زعامت مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) است. به يقين هريك از اين دو مقطع زماني، داراي ويژگي‌هاي خاص و منحصر به‌فرد خود است كه هيچ‌يك بر ديگري ترجيح و برتري ندارد؛ چرا كه هر غائله و فتنه در هر زماني بر اساس شرايط زماني و مكاني مختص خود طراحي مي‌شود كه تدبيري از جنس زمان و مكان خود را مي‌طلبد.

عناوين برخي از پرونده‌هاي اين كتاب از اين قرار است: دولت موقت و بازرگان، اولين رئيس جمهور، جدايي طلب‌ها، انجمن حجتيه، كودتاي نوژه، تسخير لانه جاسوسي، كودتاي حزب توده، كشتار حجاج در سال 1366، هشت سال جنگ و قطعنامه 598، توطئه آيات شيطاني، روزنامه‌هاي زنجيره‌اي، قتل‌هاي زنجيره‌اي، كوي دانشگاه، كنفرانس برلين، بحران هسته‌اي و… .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *