منتظر حقیقی در خانواده مهدوی

خانه / انتظار و مهدویت / منتظر حقیقی در خانواده مهدوی

ماجرای انتظار ماجرای نسیه نیست و خانواده ای که بوی امام زمان علیه السلام می دهد، ولایت پذیری و اطاعت از ولایت دارد، یک منتظر حقیقی ولایت مدار است. نسبت به ولی زمان خود نه تقدم دارد و نه تاخر.

در غرب مدل های مختلفی از خانواده شکل گرفته است، یک نوع خانواده های کمونی هستند که گروهی با هم زندگی می کنند، خانواده ای داریم که با هم زندگی می کنند اما هم جنس هستند، خانواده هایی داریم که زوج های هم خانه هستند یعنی هیچ تعهدی نسبت به هم ندارند، خانواده هایی داریم که یک ضلع خانواده حیوان است. یعنی یک زن با یک سگ زندگی می کند.

در کنار این مدل ها، خانواده های شریعتی نیز داریم که براساس شریعت حضرت موسی، حضرت عیسی و زرتشت زندگی می کنند، یعنی دارای چارچوب و قواعد هستند، در مقابل در اسلام سه نوع خانواده داریم، خانواده اسلامی، خانواده ایمانی و خانواده آرمانی.

خانواده اسلامی خانواده ای است که فقط اسلامی است. در این خانه فقط اسمی از اسلام است و انجام خیلی از مبانی دینی مهم نیست. به طور مثال خواندن نماز در این خانه ها مهم نیست، خانواده های ایمانی خانواده هایی هستند که فقط حرف نمی زنند بلکه عمل هم می کنند، حلال و حرام در این خانه ها خط قرمز می شود، خروجی این خانواده ها بسیار خوب است و فرزندان مومن و با ایمان و باصفایی تربیت می شوند.

خانواده آرمانی از این خانواده ها یک پله بالاتر است و دارای هدف و آرمان و ارزش هستند، برای هر کاری یک نیت و هدف دارند، به عنوان نمونه به امام خامنه ای گفتند: اگر دوران ریاست جمهوری شما تمام شود چه کار می کنید، گفتم: اگر بعد از پایان دوره ریاست جمهوری امام به من بگوید برو زابل، برای من زابل مرکز دنیا می شود.

آدم های بزرگ نگاهشان هم بزرگ است. اگر می خواهیم فرزندمان را مطابق آرمان های مهدوی تربیت کنیم، باید ببینیم آیا خانه مان مرکز دنیا برایمان است. زیرا در روایت آمده که حضرت مهدی علیه السلام غریبانه و تنها در بیابان ها سرگردانند تا یارانی برایشان شکل بگیرد، اگر خانه من مرکز دنیا بود، فرزندی تربیت می کردم که مدیریت جامعه بلد باشد تا علاوه بر زمینه سازی برای ظهور مولایش، در وقت لازم برای یاری امامش بشتابد.

اگر ما یک سند راهبردی برای زندگی خود نوشته باشیم تا خانواده خود را مرکز دنیا قرار دهیم، در گام نخست باید ببینیم مقصد و رسالت این خانه چیست و چه هدفی دارد؟ در گام دوم وقتی مقصد تعیین شد، برای رسیدن به این مقصد ببینیم چه ارزش هایی وجود دارد و ارزش گذاری کنیم تا در گام بعدی به اهداف خود برسیم که در خانواده های آرمانی زمینه سازی ظهور آرمان اصلی ماست.

رفتن به هیئت های مذهبی علاوه بر بزرگداشت ائمه برای خودمان است،. آیت الله مکارم شیرازی گفته اند این اشک و گریه اتحاد مکتبی است، امروز ما برای امام امروز هیئت می گیریم و گریه می کنیم، زیرا در هر دوره ای امام های زمان موضوعیت دارند و ما باید برای حسین دوران خود در هیئت ها گریه کنیم.

اگر خانواده ما مهدوی شد، بچه هایمان را هیئتی می کنیم زیرا در هیئت یادمان می دهند که یاد امام زمان باشیم. باید بچه هایمان مسجدی و هیئتی شوند، اگر خانه ما مرکز دنیاست، سه ضلعی رسالت، ارزش و هدف بسیار مهم است.

یک فرد آرمانی برای اینکه خانه اش را مرکز دنیا کند، بی خیال نیست. بدون دغدغه نیست و هر جا که احساس تکلیف می کند بلند می شود و حرکت می کند، متاسفانه در آمار آمده 97 درصد مردم دنیا هدف گذاری برای زندگی هایشان ندارند، در جامعه اسلامی مردم نباید بی هدف باشند و باید توجه داشت که خانوده آرمانی موجی حرکت نمی کند و برنامه و هدف دارد.

بچه هایمان را در کنار تخصصی هایی که دارند مسجدی، قرآنی و هیئتی تربیت کنیم، یک پدر و مادر مهدوی فرزندش را به گونه ای تربیت می کند که برای امام زمان علیه السلام مبلغ دین باشد.

یکی از کلید واژه های خانه مهدوی ولایت پذیری است، نمی شود که مهدوی باشیم اما حواسمان به گزاره های دعای ندبه نباشد، دشمن برای ما برنامه دارد تا ولایت را از ما بگیرد، درست است که قله انتظار زمینه سازی ظهور است ولی باید توجه داشته باشیم که الان نسبت به ولایت پذیرش داریم و تابع آن هستیم یا نه و آیا جایی که امر ولایی می شود از ولی فقیه اطاعت خواهیم کرد.

ماجرای انتظار ماجرای نسیه نیست و خانواده ای که بوی امام زمان می دهد، ولایت پذیری و اطاعت از ولایت دارد، یک منتظر حقیقی ولایت مدار است، نسبت به ولی زمان خود نه تقدم دارد و نه تاخر، مطیع ولایت بوده و ولایت پذیری را به اوج خود می رساند.

منبع: شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *