نفوذی‌ها مأموریت ارتجاع دارند

خانه / استان ها / نفوذی‌ها مأموریت ارتجاع دارند

خاتمی امام جمعه

ارتجاع دیروز خودباختگی بود یعنی این‌که می‌گفتند هیچ کاری از دست ما ساخته نیست و در ارتجاع امروز شاهد بی‌اعتمادی مسئولین به توان داخلی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ عضو خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت تهران در بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد به بررسی نفوذ و اقسام آن پرداخت و گفت:نفوذ سیاسی دشمن در یک بعد خواهان تخریب ولایت است و در بعد دیگر در پی تخریب چهره‌های ارزشی‌ و ولایتی‌ است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی، گفت: از واژه‌هایی که مقام معظم رهبری در عرصه سیاسی به کار بردند واژه نفوذ است، که ایشان از عید فطر گذشته تاکنون شاید۱۰۰ بار از این واژه استفاده کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به این نکته که نفوذ در رابطه با دشمن معنا می‌دهد که این دشمن گاهی دشمن آشکار است و گاهی دشمن پنهان، گفت: دشمن آشکار دشمنی‌اش را علنی می‌کند ولی دشمن پنهان نه‌تنها ابراز دشمنی نمی‌کند بلکه ابراز دوستی هم می‌کند و البته دشمن آشکار هم تلاش در جهت نفوذ برای جاسوسی دارد اما عمدتاً نفوذ در مورد دشمن پنهان معنا می‌دهد.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: حدود ۲۰۰ آیه از قرآن پیرامون دشمن‌شناسی است و این یعنی به‌اندازه آیاتی که راجع به معاد داریم به همان اندازه هم آیه در مورد دشمن‌شناسی داریم.

وی افزود: تمام آیاتی که در قرآن در رابطه با شیطان، کفار، اهل کتاب و همچنین تمام آیاتی که در رابطه با منافقین است همگی مربوط به دشمن‌شناسی می‌شود و این نشان‌دهنده اهتمام قرآن به بصیرت است.

امام‌جمعه موقت تهران، گفت: بنابراین واژه نفوذ در مورد دشمنان پنهان است که قرآن نامشان را منافقین می‌گذارد.

عضو عالی شورای حوزه علمیه قم افزود: مقصود مقام معظم رهبری از واژه نفوذ این است که مراقب باشید که دشمن خودش را در قالب دوست جا نزند و به‌خصوص در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم سازی نظام دخالت نکند.

آیت‌الله خاتمی گفت: خطری که قرآن برای انقلاب پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و هم برای انقلاب ما که از انقلاب پیغمبر اسلام نشات گرفته است عنوان می‌کند خطر ارتجاع است؛ آنجا که می‌فرماید: “یا ایها الذین امنوا ان تطیعوا الذین کفروا یردوکم علی اعقابکم فتنقلبوا خاسرین” و این یعنی اگر به ضد ارزش‌های جاهلی بازگردید خودتان دچار آسیب و خسران می‌شوید.

وی تصریح کرد: اگر نفوذی‌ها آمدند ارتجاع قطعی است و ضد ارزش‌ها دوباره شکل می‌گیرند و این است که مقام معظم رهبری این‌قدر بر مقابله بانفوذ تأکیددارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به این موضوع که نفوذی‌ها مأموریت ارتجاع دارند افزود: ارتجاع دیروز انزوای دین را خواستار بود و ارتجاع امروز هم همین امر را دنبال می‌کند.

وی افزود: قبل از انقلاب طاغوت و کمونیست‌‌ها در این هدف مشترک بودند که دین را در انزوا قرار دهند و در ارتجاع امروز نیز می‌گویند جریان سکولار “جریان جدایی دین از زندگی و حکومت” خوب است و ما هم باید به سبکی که دنیا حکومت می‌کند، حکومت کنیم و خوب می‌دانیم که منشأ صدور این تفکر غرب و بیگانگان هستند.

مفسر توانمند قرآن در ادامه تصریح کرد: ارتجاع دیروز پشت پا زدن به ارزش‌های دینی را دنبال می‌کرد و ارتجاع امروز هم به دنبال همین موضوع است.

عضو عالی شورای حوزه علمیه قم افزود: ارتجاع دیروز خودباختگی بود یعنی این‌که می‌گفتند هیچ کاری از دست ما ساخته نیست و ما نمی‌توانیم تولید علم و دانش و صنعت داشته باشیم و در ارتجاع امروز شاهد بی‌اعتمادی مسئولین به توان داخلی هستیم.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: غربی‌ها و به‌ویژه در رأس آن‌ها آمریکا به‌صراحت بیان می‌کنند که ما نمی‌توانیم با ایران از طریق اشغال نظامی مشکلمان را حل کنیم چون ساختار ایران به‌گونه‌ای است که با اشغال نظامی جواب نمی‌دهد، بلکه راه، راه نفوذ فرهنگی است.

وی ضمن تأکید بر این نکته که اگر دیوار فرهنگی ترک برداشت در حقیقت نظام ترک برمی‌دارد گفت: نفوذ بر سه قسم است که قسم اول آن نفوذ فرهنگی است و آن عبارت است از تضعیف باور‌های دینی و تضعیف باور‌های ارزشی.

آیت‌الله احمد خاتمی قِسم دوم نفوذ را نفوذ اقتصادی عنوان کرد و با اشاره به محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب، گفت: از زمان بعثت”حصر شعب ابی‌طالب” تاکنون این نفوذ به‌عنوان یک ابزار مطرح بوده است و در حال حاضر هم تمام امید دشمن به همین تحریم‌ها، به این رکود اقتصادی، به تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و به فشاری است که به مردم ما وارد می‌کنند و افزود: البته بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها و بخشی هم مربوط به سوء تدبیر و سوء مدیریت است.

وی نفوذ سیاسی را قِسم سوم نفوذ برشمرد و تصریح کرد: نفوذ سیاسی دشمن در یک بعد خواهان تخریب ولایت است و در بعد دیگر در پی تخریب ارزشی‌ها و ولایتی‌ها است لذا دشمن می‌خواهد که ارزشی‌های ما را منزوی و دلسرد کند تا به اهداف خود دست پیدا کند.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *