نماز جمعه از اهمیت زیادی برخوردار است

خانه / استان ها / نماز جمعه از اهمیت زیادی برخوردار است

امام جمعه سامان با توصیه به مسلمانان که نماز جمعه را مهم بشمارید و آن را اقامه کنید، تصریح کرد: برای حضور در نماز جمعه وقت بگذاریم، چرا که فرصت‌ها اندک هستند و معلوم نیست چند جمعه زنده باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محسن ملکپور با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در مردادماه، اظهار کرد: روز پنجم مرداد 1358 اولین نماز جمعه تهران به فرمان امام راحل و عظیم و شأن انقلاب و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی (ره) که از طرف حضرت امام خمینی (ره) تعیین شده بود در دانشگاه تهران برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه در آیات و روایات اسلامی، اظهار داشت: امام صادق(علیه السلام) در این خصوص می‌فرمایند که خداوند متعال از این جمعه تا جمعه بعدی شما 35 نماز را بر شما واجب کرده است که افضل آنها نماز جمعه است یعنی این دو رکعت نماز جمعه، ثوابش بالاتر از همه آنهاست.

امام جمعه سامان ادامه داد: نماز جمعه یادگار امام راحل و عظیم الشأن انقلاب و یادگار نبی مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) است و این حکم الهی است و سوره جمعه برای همین وارد شده است.

وی با توصیه به مسلمانان که نماز جمعه را مهم بشمارید و آن را اقامه کنید، تصریح کرد: برای حضور در نماز جمعه وقت بگذاریم، چرا که فرصت‌ها اندک هستند و معلوم نیست چند جمعه زنده باشیم.

امام جمعه سامان در وصف ویژگی‌های نمازجمعه خاطرنشان کرد: نماز جمعه در واقع کانون بندگی خدا، مکان بصیرت‌افزایی عمومی، تجلیگاه اخوت، مهربانی و هم‌دردی، میعادگاه پیشتازان ولایت مدار و خارج چشم منافقین قدیم و جدید یعنی غرب‌زدگان سست ایمان است.

حجت الاسلام ملکپور به نقش و اهمیت این هدیه خدایی اشاره کرد و بیان داشت: این فریضه الهی از همان ابتدا مورد حسد و کینه منافقان بود و آنان تلاش می‌کردند به هر شکل ممکن آن را تخریب کنند که نتیجه آن ترور کردن 4 امام جمعه در عملیات تروریستی بود.

وی ادامه داد: نتیجه این عملیات تروریستی در نماز جمعه تهران سبب شد تعدادی شهید و مجروح شوند و همه اینها تأثیرگذاری نماز جمعه را می‌رساند، چرا که در این راستا نماز جمعه باید تبلیغ شود و به همه افراد شرکت‌کننده در نماز جمعه، خود را اعضای ستاد نمازجمعه بدانند و در حضور آحاد مردم در نمازجمعه تلاش کنند.

امام جمعه سامان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات ستاد نماز جمعه، خواستار اداره نمودن مطلوب و تشکیل یک اتاق فکر از نخبگان شد تا سبب ایجاد یک تحولی نوین در نماز جمعه این شهرستان شوند.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها، 11 مردادماه سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری از رهبران مشروطه را یادآور شد و بیان داشت: مشروطیت به عنوان یکی از مهمترین تحولات تأثیرگذار تاریخ معاصر ماست که در حدود 100 سال از این تحول مهم می‌گذرد اما هنوز آثار و عواقب این نهضت بزرگ و انحرافات بعدی آن بر حافظه ملت ایران سنگینی می‌کند و سوالاتی که باید پاسخ داده شود این است که چه شد چنین نهضت بزرگی که به کوشش ملت و رهبری علمای اسلامی آغاز شده بود چنان منحرف شد و چنان از مسیر اصلی خارج شد که در نهایت به حکومتی ضد دینی و دیکتاتوری مانند رضاخان قلدر منجر گردید؟

حجت الاسلام ملکپور یکی از مهمترین علل موثر در انحراف این نهضت را در آن دانست که نخبگان کشور در این ماجرا نتوانستند به وظایف خویش چنان که باید عمل کنند و به تعبیر دیگر در امتحان بزرگی که در این نهضت با آن مواجه شدند نتوانستند نمره قبولی بگیرند و تفرقه میان نخبگان، عدم توجه به امر وحدت، فراموش کردن اهداف اصلی و غافل شدن از دسیسه‌های دشمنان از عواملی است که این نهضت شکست خورد و از این قطعه تاریخ باید درس عبرت گرفت وقتی از دسیسه دشمن غفلت می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی به دشمن اعتماد می‌شود، وقتی نخبگان به وظایف خود عمل نمی‌کنند، نتیجه آن شد که سلسله منحوس پهلوی حاکم شد و در همین داستان تحریم‌های آمریکا و در این داستان برجام، و ما امروز منتظریم نخبگان به وظیفه خودشان عمل کنند و تحریم‌هایی که به لحاظ تنوع، حجم و گستردگی جزئی که بی‌نظیرترین اقدامات آمریکایی‌هاست، حال باید از جریان مشروطیت درس گرفت.

امام جمعه سامان در این راستا با اشاره به اینکه حفظ وحدت و تقویت انسجام ملی، بالا بردن آگاهی عمومی نسبت به اهداف شوم دشمن و اینکه این اقدام آمریکا از مصادیق روشن بدعهدی آمریکا در خصوص روح و متن برجام است، تاکید کرد: لازم است دولت و مجلس شورای اسلامی واکنش مناسب و درخور شأن ملت ایران انجام دهند که امید است ملت بزرگ ایران در مواجهه با توطئه جدید آمریکا یک شکست دیگری بر آمریکا وارد کنند و مثل همیشه سربلند باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به حوادث خشونت‌بار در مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: در این روزها تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند و 400 نفر از صاحبان اصلی سرزمین فلسطین مجروح شدند و قلب همه انسان‌های آزادی‌خواه جهان را جریحه‌دار کردند که همه این وقایع دردناک و این تهاجمات وحشیانه به دنبال طرح شوم یهودی‌سازی قدس شریف است که حرمت مسجد الاقصی را می‌شکنند و درب‌های مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی می‌بندند و این یعنی اعلان جنگ به تمام مسلمانان جهان است.

امام جمعه سامان در ادامه بیان داشت: واکنش گسترده علماء، اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام به این هتک حرمت بار دیگر نشان داد که همواره مسئله اول جهان اسلام فلسطین و قدس شریف است و ورود به حریم مسجد الاقصی و معراج‌گاه نبی مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) خط قرمز مسلمانان است و با حساسیت تحولات فلسطین را تا محو غده سرطانی یعنی رژیم غاصب به فضل الهی دنبال می‌کنند و انشالله روزی را نظاره‌گر باشیم که این غده سرطانی از پیکره امت اسلام به طور کامل محو و نابود شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *