نماينده ولي فقيه در گردهمایی مداحان و ذاكران اهل بيت استان سمنان

خانه / استان ها / نماينده ولي فقيه در گردهمایی مداحان و ذاكران اهل بيت استان سمنان

نماينده ولي فقيه در استان سمنان با بيان اينكه عاشورا و شناخت سيدالشهدا را بايد در كلمات و سخنان بزرگان دين جُست، گفت: انسانيت برابر عظمت عاشورا سرتعظيم فرود آورده است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد شاهچراغي در گردهمايي مداحان و ذاكران اهل بيت استان سمنان كه در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با بيان اينكه امام حسين(ع) عالم را به خود مشغول كرده است، اظهار داشت: عاشورا و شناخت سيدالشهدا را بايد در كلمات و سخنان بزرگان دين جست.

وي افزود: ‌يك روز از روزها در تاريخ عالم استثناء است و آن عاشوراست؛‌يعني از زماني كه خداوند عالم را خلق كرد چنين روزي را نداشته و نخواهد داشت و انسانيت در برابر اين روز سرتعظيم فرود آورد.

نماينده ولي فقيه در استان سمنان با بيان اينكه امام خميني(ره) فرمودند«كل ارض كربلا و كل يوم عاشورا» همه جا محضر سيدالشهداست،‌ بيان داشت: امام راحل در دو جا كلمه محضر را به كار برده اند يكي آنجا كه فرموده اند عالم محضر خداست و ديگر آنجا كه فرمودند ما در محضر سيدالشهدا هستيم.

حجت الاسلام والمسلمين شاهچراغي گفت: امام خامنه اي فرموده اند«من هيچ حادثه اي را در تاريخ نمي شناسم كه با فداكاري آن نصف روز قابل مقايسه باشد».

وي بيان كرد: علامه اميني فرمودند«فرزندم زيارت عاشورا را به هيچ وجه ترك نكن چرا كه نجات و سعادت مندي دنيا و آخرت در آن نهفته است» و آيت الله طباطبايي فرموده اند«من هر چه دارم از زيارت سيدالشهداست».

نماينده ولي فقيه در استان سمنان گفت: علامه طباطبايي فرموده اند«هيچ كس به هيچ مرحله اي از معنويت مگر در توسل به امام حسين(ع) نرسيده است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *