هشتمین یادواره 260آلاله آسمانی و3500نفرازیادگاران هشت سال دفاع مقدس شهرستان بویین میاندشت

خانه / استان ها / هشتمین یادواره 260آلاله آسمانی و3500نفرازیادگاران هشت سال دفاع مقدس شهرستان بویین میاندشت

در سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی صبح امروز هشتمین یادواره 260آلاله آسمانی وتجلیل از 3500رزمنده دفاع مقدس با حضور سردار اهوازیان از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس قرار گاه فوق سری نصرت سپاه واز مشاوران نظامی مدافعان حرم وحضور مسئولین شهرستانی واستانی امام جمعه محترم وفرماندارمحترم رزمندگان وفرماندهان هشت سال دفاع مقدس در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان بویین میاندشت برگزار گردید.

در سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی صبح امروز هشتمین یادواره 260آلاله آسمانی وتجلیل از 3500رزمنده دفاع مقدس با حضور سردار اهوازیان از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس قرار گاه فوق سری نصرت سپاه واز مشاوران نظامی مدافعان حرم وحضور مسئولین شهرستانی واستانی امام جمعه محترم وفرماندارمحترم رزمندگان وفرماندهان هشت سال دفاع مقدس در مصلی بزرگ امام خمینی رحمة الله علیه شهرستان بویین میاندشت برگزار گردید.

دراین مراسم گروه هنری حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام از استان مقدس قم جانبازانی که هرکدام چند عضواز بدن خود را تقدیم به اسلام وانقلاب کردند برنامه های این مراسم را به طور منظم برگزار کردندوسپس سردار اهوازیان از فرماندهان دفاع کقدس قرار گان فوق سری نصرت سپاه با قسمتی از زیارت شهدا سخنان خود را شروع نمودند واول درود صلوات به ارواح طیبه شهدا وامام شهدا داشتند ودر ادامه افزودند: این یادواره ها مارا باید به خودبیارد وحضور ما دراین مراسمای شهدا ایها الناس بدانید که دعوت خود شهداهست اگر کسی حضور ندارد قطعا
دعوت از سوی شهدا نشده است وبدانید این شهدامارا نظاره میکنندهرچه بگوییم از شهید وشهادت کم گفتیم بلکه از رشادتهای آن دلاورمردان در هشت سال دفاع مقدس ببینید چه کردند بخوانید کتاب خاطرات شان را شما رزمندگان دفاع مقدس که حضور دارید همسنگران شما چه شجاعت ومردانگی را داشتند رفتند دفاع کردند دفاع از حریم ولایت واسلام ناب محمدیصلی الله علیه واله وسلم کجا نشستند انهائی که در دفاع مقدس حضور داشتند ولی بعد گفتند این دادچه اشتباهی کردیم خود را به این مخمصه انداختیم اینان بدبخت هستند زرق وبرق روزگار چشمشان را کورکرده وهمسنگرانشان در دفاع مقدس را از یاد برده اند وهمصداشدند با اجنوبی ها وضد انقلاب بگیم خخدا هدایتشان کند که دیگر اینان هدایت نمی شوند ، در ادامه افزودند: گفتند وآقایان اینقدر اصل خود رااز یاد بردندکه میگویند ای بابا دیگه تموم شد اون شور وحال ف ای آقا وآقا زاده ها چرا تمام شده اطفاقا شروع شده شما نمی بینید که عزیزان ما از هریم اهلبیت دفاع می کنند با عده دای حرامی دائشی وتکفیری می جنگند اون هم به پشتوانه استکبار وشما هم همصدا با آنها شدید چرا نمی خواهید قبول کنید که اگز اینها نودند همین داعش در همدان وخرم آباد با ما درجنگ بود ، یک مقدار چشمان خود را بازکنیم ، بخدا بچه شیعه لبنانی رفته برای دفاع از حریم اهلبیت حضرت زینب سلام الله علیها گفته به مادرش به مردم ایران بگید ما رادعاکنندوماد ردعا کن من هم مثل علی اکبر حسین شهید بشوم  باید قدر خود مون را بدانیم قدر رهبر عزیزمون را بدانید که مملکت را بخوبی اداره میکند وهمه را به آرامش ومقاومت در برابر سختی ها ومشگلات دعوت میکند خدایا این عزیز جانمان عزیزتر ازجانمان را تا ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی الفرجه شریف محافظت بفرما.

سردار اهوازیان در ادامه افزودند:شهید محمد حمیدی، یکی از شهدای مدافع حرم بود که در مقابله با نیروهای تکفیری به شهادت رسید. او که به «ابوزینب» معروف بود، در مسیر دمشق درعا در جنوب سوریه بر اثر انفجار مین به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. شهید حمیدی به شجاعت و دلیریِ خاصی شهرت داشت. یکی از اطرافیان او نقل کرده است که جایی در حین مبارزه نیروها در حال عقب کشیدن بودند اما شهید حمیدی برعکس همه نیروها، اسلحه خود را برداشت و به دل دشمن زد و دو نفر از این نیروهای تکفیری را نیز به اسارت گرفت و بسیاری را نیز به هلاکت رسانید.

یکی از دوستان شهید «محمد حمیدی» از قول مادر این شهید مدافع حرم روایتی نقل کرده و می‌گوید: بار آخر که محمد زخمی شد و برگشت، به مادرش گفته بود لیاقت شهادت نداش۲۰۱۶۰۸۱۶_۱۰۴۹۲۵۲۰۱۶۰۸۱۶_۱۰۱۹۰۶تم چون تو از ته قلبت راضی به رفتن من نیستی! دلت را با خدا صاف کن تا خدا مرا ببرد. همین اتفاق هم افتاد. گویی مادرش خواسته محمد را اجابت کرد. وقتی رفت دیگر برنگشت و در مسیر دمشق درعا، در جنوب سوریه به شهادت رسید.تکفیری‌ها از سه طرف به خانه حمله ور می‌شوند و امیر به تنهایی از یک اتاق بدون پنجره، یک طرف را پوشش می‌دهد و به گفته شاهدان عینی با خواندن رجزهایی همچون «نحن حیدریه نحن قوّه حیدریه، نحن شیعه علی ابن ابی طالب» بالغ بر ۳۴ نفر از تکفیری‌ها را به هلاکت رساند تا اینکه تکفیری‌ها به پشت درب اتاق سنگر ایشان می‌رسند و یک نارنجک به داخل اتاق پرتاب می‌کنند ولی برادرم نارنجک اول را به سمت خود تروریست‌ها بازپرتاب می‌کند. اما با انفجار نارنجک دوم، ایشان به درجه رفیع شهادت و آرزوی خود نائل می‌آید.

اهوازیان ادامه داد: امروز اگر جوانان همت نمی‌کردند خدا می‌داند چه بر سراسلام می‌آمد. تاثیر شهدای امروز بیشتر از شهدای هشت سال دفاع مقدس است، چون در زمان حمله عراق به ایران، امام خمینی رحمة الله علیه حاضر بودند و حکم دفاع از اسلام و خاک ایران بود اما امروز یک شرایط خاص‌تر و ممتاز‌تری است و جوانان همچون شهید لطفی برد بصیرتشان خارج از مرزهاست؛ وجود چنین جوانانی حاصل روزی حلال و شیر طیب و طاهر است که خودشان را مهیا شهادت در راه اسلام می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *