هلاکت ۳۲ داعشی در عملیات آزادسازی ۳۰ شیعه افغان

خانه / تازه ها / هلاکت ۳۲ داعشی در عملیات آزادسازی ۳۰ شیعه افغان

هلاکت ۳۲ عضو داعش در عملیات آزادسازی ۳۰ شیعه هزاره در افغانستان

مقامات امنیتی ولایت زابل در جنوب افغانستان اعلام کرده‌اند که عملیات نظامی برای آزادی ۳۰ شیعه از قوم هزاره که یک هفته پیش در منطقه شاه جوی این ولایت توسط افراد مسلح ربوده شده بودند، آغاز شده است.

«غلام سخی روغ لیونی» فرمانده پلیس ولایت زابل امروز در یک نشست خبری در شهر قلات، مرکز ولایت زابل به خبرنگاران گفت: عملیات نجات از ساعت ۳ بامداد امروز در شهرستان “خاک افغان” آغاز شده است.

وی گفت: تاکنون در این عملیات، در یک مرحله ۲۴ عضو گروه تروریستی داعش و در یک مرحله دیگر نیز ۶ نفر آن‌ها کشته شده‌اند که در مجموع تعداد کشته‌شدگان عضو داعش به ۳۲ نفر می‌رسند. ولی تا کنون منبع مستقلی تایید نکرده که ربایندگان مربوط به گروه داعش می‌شوند.

فرمانده پلیس زابل اعلام کرد که در این عملیات یک جلیقه انتحاری نیز منفجر شده است.

روغ لیونی درباره سرنوشت گروگان‌ها و وضعیت این افراد اطلاعاتی ارائه نکرده ‌است.

یک مقام محلی که خواست نامی از او برده نشود گفت که تاکنون نیروهای امنیتی افغان موفق به پیدا کردن گروگان‌ها در محل نشده و معلوم نیست که آن‌ها به محل دیگری منتقل شده‌اند یا نه.

روز دوشنبه ۴ اسفند، مسافرانی که با دو اتوبوس شرکت مسافربری «غزنی پیما» از قندهار به طرف کابل در حرکت بودند، در ساعات غروب در راه شهرستان شاه‌جوی زابل به چنگ افراد نا‌شناس افتادند.

«عبدالخلیل ایوبی» فرماندار شهرستان شاه‌جوی زابل اعلام کرد این مسافران در جاده بین هرات (غرب) و کابل (شرق) در منطقه شاجوی استان زابل ربوده شدند.

 گزارش‌های ابتدایی نشان می‌دهد که ربایندگان لباس‌ سیاه بر تن داشته و نقاب به صورت زده بودند و با زبانی ناشناس صحبت می‌کردند.

مسؤولان شرکت مسافربری غزنی پیما اعلام کردند که اتوبوس‌های این شرکت در این شاهراه توسط افرادی در لباس ارتش افغانستان که نقاب‌های سیاه داشتند متوقف شدند و افراد مسلح نقاب‌پوش از سرنشینان اتوبوس شناسنامه خواستند.

«نصیر» نماینده این شرکت گفت که نقاب‌پوش‌ها از همه خواستند که شناسنامه‌های خود را نشان دهند و سپس هزاره‌ها را با خود بردند و بقیه مسافران برای دو ساعت در محل ماندند.

وی افزود در جریان دو ساعت هیچ پلیس و یا سرباز ارتشی از محل عبور نکرد و بعد از دو ساعت نیروهای ارتش به محل رسیدند و بقیه مسافران را به کابل و قندهار انتقال دادند.

در همین حال، «اسدالله کاکر» دبیر شورای ولایتی ولایت زابل اعلام کرد که چندی قبل در تلاشی برای رهایی این افراد، بزرگان محل به شهرستان ارغنداب و خاک افغان رفته بودند که ملاقات این بزرگان با افراد گروه طالبان بی‌نتیجه ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *