همایش سه ساله های حسینی در روز جمعه هفتم آذرماه سال جاری در مسجد الزهراء سلام الله علیها برگزار شد

خانه / استان ها / همایش سه ساله های حسینی در روز جمعه هفتم آذرماه سال جاری در مسجد الزهراء سلام الله علیها برگزار شد

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام وحی آغاز شد سپس سخنران مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دخت سه ساله سید و سالار شهیدان علیه السلام گفت: تاسی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) راه سعادت و رستگاری را به انسان نشان می دهد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام وحی آغاز شد سپس سخنران مراسم – حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا تاج آبادی – ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دخت سه ساله سید و سالار شهیدان علیه السلام گفت: تاسی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راه سعادت و رستگاری را به انسان نشان می دهد.

وی با اشاره به واقعه کربلا و مصائب وارده بعد از واقعه کربلا به اهل بیت علیهم السّلام افزود: شهادت یاران و اهل بیت حضرت امام حسین علیه السّلام به ویژه شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و حضرت علی اصغر علیه السّلام نشان دهنده این بود که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام برای احیا دین مبین اسلام قیام کرد نه برای جاه و مقام های دنیوی.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش از سیره و چگونگی مصیبت های وارده به اهل بیت امام حسین علیه السّلام در کربلا و شام مطالبی را عنوان نمود .

سپس نمایش یاس خرابه نشین که چگونگی شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در خرابه های شام بود به اجرا در آمد و در ادامه مداحان اهل بیت سید جواد رفیعی و ابوذر رستگار به مدیحه سرایی در مدح حضرت رقیه سلام الله علیها پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *