همه پیامبران الهی مستکبرستیز و همیشه پیروز واقعی این میدان بودند

خانه / استان ها / همه پیامبران الهی مستکبرستیز و همیشه پیروز واقعی این میدان بودند

نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال وبختیاری گفت:همه پیامبران الهی مستکبرستیز و همیشه پیروز واقعی این میدان بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت مبارزه با استکبار، اظهار کرد: خداوند در آیات متعدد قرآن‌کریم بر اهمیت این امر تأکید کرده است و فرموده مستکبر به کسی گفته می‌شود که در مقابل راه انبیا و راه روشن حق بایستد و جایگاه این افراد جهنم است.

وی با تأکید بر اینکه مکر مستکبران توخالی است، عنوان کرد: این مکرها بی‌ارزش است و توطئه‌های آن‌ها به خودشان بازمی‌گردد و ما در طول این 38 سال انواع توطئه‌ها را از مستکبرین شاهد بودیم‌، اما آن‌ها به جایی نرسیدند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه استکبارستیزی یک فرهنگ و یک واقعیت دینی است،خاطرنشان کرد: همه پیامبران الهی مستکبرستیز و همیشه پیروز واقعی این میدان بودند، باید بدانیم که مسیر انقلاب روشن است و مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته خود به نوجوانان بر این امر مهم تأکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به فرارسیدن 13 آبان و روز ملی استکبارستیزی، ادامه داد: این روز مناسبت‌های مهمی از جمله به شهادت رسیدن جمعی از دانش‌آموزان در مبارزه با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را در دل خود دارد و باید بدانیم مسئله استکبارستیزی امسال به چند جهت دارای اهمیت ویژه‌ای است.

نماینده ولی فقیه دراستان اضافه کرد: اهمیت راهپیمایی روز 13 آبان فقط به‌خاطر بدعهدی آمریکا در نقض برجام نیست، بلکه به‌علت این است که آمریکا به‌دنبال سیاست‌های شیطنت‌آمیز و تفرقه‌اندازی در کشور است و برای رسیدن به این هدف به برخی از افراد ضعیف‌النفس در کشور دل بسته است.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با تأکید بر اهمیت حضور همه گروه‌ها و جناح‌ها در راهپیمایی 13 آبان، بیان کرد: در موقعیت فعلی همه باید به‌صورت گسترده و با مشت‌های گره کرده و فریاد هماهنگ در این اجتماع شرکت کنند و همچنین مسؤولان نیز یک‌سری از ضرورت‌ها از جمله افزایش توان نظامی، حمایت از نیروهای مسلح و حمایت از نیروهای مقاومت را در دستور کار قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: مسؤولان دیپلماسی کشور در این موقعیت وظایفی از جمله حضور در مجامع بین‌المللی و تبیین سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی، آشکار کردن چهره خبیث آمریکا، خنثی کردن سیاست‌های آمریکا در منزوی کردن جمهوری اسلامی و شکل‌دهی یک جبهه قوی در دنیا برای منزوی کردن آمریکا را بر عهده دارند و این مسئله در ایام کنونی یکی از ضرورت‌ها است.

وی با بیان اینکه دفاع از مظلوم یکی از مهم‌ترین سیاست‌های جمهوری اسلامی است، گفت: ما همیشه از مردم مظلوم در سراسر دنیا حمایت می‌کنیم و در مقابل ظالمان ایستادگی می‌کنیم.

 امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به حال و هوای معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود: اولین کاروان اربعین حسینی برای حضرت ابا‌عبدالله الحسین علیه السلام شکل گرفت و پس از هزار و 400 سال برکات بسیاری را به‌همراه داشته است و این جبهه در مسیر برای ریشه‌کنی استکبار و رساندن پرچم عدالت به صاحب اصلی آن گام بر‌می‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با انتقاد از عملکرد شورای فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: تمام رویکردهای زندگی ما باید بر اساس تعالیم دینی و فرهنگ دینی باشد و اگر آداب و رسومی از گذشتگان ما با تعالیم دینی هم‌خوانی نداشته باشد باید آن را کنار بگذاریم.

نماینده ولی فقیه دراستان ادامه داد: برخی از رویکردهای دینی در جامعه مانند پیاده‌روی اربعین، برگزاری مناسب‌های مذهبی مانند شب‌های قدر و اعتکاف و تجلیل از خانواده‌های شهدا به‌خوبی در حال انجام است اما در برخی از رویکردها مانند تاریخی، گردشگری، تفریح و شادی، ویترین‌های محل کسب و کار و پوشش دچار خلا دینی هستیم.

امام جمعه شهرکرد در پایان با انتقاد از تعلل بیش‌ از اندازه در انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری، گفت: مردم گلایه‌های بسیاری در این رابطه دارند، اما متأسفانه استاندار برای این استان انتخاب نشده و دولتمردان باید بر اساس معیارهایی از جمله توانمندی، تندرو نبودن در امور سیاسی و دخالت نداشتن در فتنه  فردی را معرفی کنند، زیرا بسیاری از کارها در استان به آمدن استاندار موکول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *