هیات باید جوانی تربیت کند که دلش سراسر کینه از استکبار و آمریکا باشد

خانه / استان ها / هیات باید جوانی تربیت کند که دلش سراسر کینه از استکبار و آمریکا باشد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت:هیئت باید جوانی تربیت کند که دلش سراسر کینه از استکبار و آمریکا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت:هیئت باید جوانی تربیت کند که دلش سراسر کینه از استکبار و آمریکا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛مسئولین و اعضای شورای هیأت‌های مذهبی،کانون مداحان شهرستان شهرکرد و بسیج مداحان استان با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی به خوبی توانسته‌اند نقش خود را در عرصه‌های مختلف انقلاب ایفا کنند و این قابل تقدیر و ستایش است.

امام جمعه شهرکرد با تقدیر و تشکر از حضور عاشورایی مردم استان در مراسم‌های عزاداری ایام فاطمیه، گفت: اگر عاشورا به وجود آمد به واسطه حرکت‌های زشت و نازیبای پس از ارتحال رسول گرامی اسلام و هتک حرمت به ساحت حضرت فاطمه سلام الله علیها و غصب خلافت و فجایع بعد از آن بوده است که امروز نیز ادامه دارد.

وی با بیان این که این فجایع امروز نیز به دست وهابیت و تکفیری‌های خائن و متحجران و دل‌بسته‌های مسلمان از عالم گرفته تا غیرعالم، در حال انجام است، تصریح کرد: امروز رسالت مهمی بر دوش اهل ایمان و بصیرت و راه‌شناس نهاده شده است و آن، سقوط نکردن در این کج‌روی‌ها است که باید در مقابل آن‌ها، هدایتگر باشیم و این کار امروز هیئت مذهبی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر این که باید امروزه علم هدایت‌گری به دستان هیئت مذهبی برافراشته باشد، خاطرنشان کرد: بدانید و آگاه باشید که عقل، منطق و استدلال فطری نیز همین راه را برای ما تبیین کرده است و حقیقت جز راه اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام نیست.

وی با تشریح این که راه هموار نیست و فراز و نشیب‌های آن بسیار است، تصریح کرد: این که می‌گوییم راه سخت است، منظور هیئت‌داری، سخنرانی و مداحی در هیئت نیست؛ سختی راه هیئتی‌ها در آن است که بفهمند باید چه بکنند و این مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این راه تنها با سینه زدن و اشک ریختن زنده نمی‎ماند، گفت: هر چند باید در هیئت مذهبی هم سینه زدن باشد و هم اشک ریختن، اما این‌ها به تنهایی نمی‌توانند راه را زنده نگه دارند، آن چه که امروز اساس هیئت مذهبی است محتوا است که درک این محتوا نیز کار آسانی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار کرد: کسانی که امروز برای شهدای هسته‌ای و شهید خلیلی‌ها شام غریبان می‌آفرینند، با شمر و یزید فرقی ندارند و به یقین اگر عزاداری‌های ما موی دماغ این افراد شد، به سمت هدف حرکت کرده‌ایم.

وی با بیان این که دشمن می‌خواهد که ما در شمر زمان‌های قبل بمانیم، افزود: یکی از نیازهای امروز هیئت‌های مذهبی ما این است که باید به روز باشند و دشمن نیز از همین به روز بودن هیئتی‌ها ترس دارد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که هیئت‌های مذهبی باید در طول سال پویا و زنده باشند، تصریح کرد: مهمترین رسالت هیئات مذهبی، انسان‌سازی است و هیئت باید جوانی تربیت کند که دلش سراسر کینه از استکبار و آمریکا باشد و این کار امروز هیئتی‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه باید تولی و تبری جزء لاینفک هیئات مذهبی قرار گیرد، افزود: اگر می‌خواهیم ادامه‌دهنده راه اهل بیت باشیم باید در هیئات مذهبی انسان‌هایی تربیت کنیم که سراسر وجودشان نفرت از بیگانگان و استکبار باشد و راز تحقق این مهم، در برنامه‌ریزی و استقامت است.

امام جمعه شهرکرد ، راز تحقق شعار سال را در تربیت جوانان ولایی و دوست‌دار اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام بیان کرد و افزود: البته ما ناامید و نگران نیستیم چرا که در سال‌های عمر انقلاب، از این موارد زیاد دیده‌ایم اما می‌گوییم تا مردم هوشیار و بیدار باشند.

در آغاراین دیدار مسئول کانون مداحان وشعرایی آیینی استان گزارشی را از اقدامات انجام شده توسط هیئت های مذهبی و کانون مداحان وشاعران آیینی استان ارائه کرد.

حمیدرضاتوسلی تشکیل جلسات، نشست ها و همایش ها،بهره مندی از اساتید و علما مطرح کشور را از برنامه های اجرایی عنوان کرد و افزود: برای ارتقاء سطح آگاهی و بصیرتی مسئولین و مداحان استان درسال جاری نیز برنامه ریزی شده است.

وی کارگاه و کلاس های آموزشی،دیدار جمعی از مداحان استان با رهبر معظم انقلاب، بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی و مشارکت کاری با بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان و صدور کارت شناسایی مداحان را از دیگر برنامه های کانون مداحان وشعرایی آیینی استان عنوان کرد.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: هیئت های مذهبی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام رسالت بزرگی را در تحقق شعار سال و انجام امورات فرهنگی بر عهد دارند.

در ادامه مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان نیز با بیان اینکه جبهه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند یک قرارگاه فرهنگی است، گفت: هر جبهه‌ای نیازمند قرارگاه است در عرصه فرهنگ نیز باید از قرارگاه‌های فرهنگی حمایت شود.

دیدار9

دیدار10 دیدار11

دیدار12

دیار13

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *