shaitan-farib-mojtahedi

پناه می برم به خدا از مکر و حیلۀ شیطان

خانه / علما وسخنرانان / دیگر سخنرانان / پناه می برم به خدا از مکر و حیلۀ شیطان

پناه می برم به خدا از مکر و حیلۀ شیطان – مرحوم آیت الله مجتهدی

     امام سجاد علیه السّلام هر وقت شیطان رابه یاد می آوردند می فرمودند: پرودگارا از مکر و حیله ی شیطان به تو پناه می برم. زمانی که به مهمانی می رویم و نمازشب می خوانیم ؛ اینجا شیطـان در ما نفوذ کرده و ما را به ریاکاری واداشته ؛ چون در منزل خود نماز شب نمی خوانیم ؛ اکنون که یک شب به مهمانی آمدیم ؛ نماز شب به جا می آوریم!!! باید حواسمان باشد چون این یکی از مکرهای شیطان است. همچنین؛ امام رحمت الله علیه می فرمودند: پروردگارا از وسوسه ها و تباه کاری های شیطـان به تو پناه می برم. همچنین از فریب و امید دادن های شیطـان؛ که گاهی اوقات به ما می گوید شما عمر طولانی دارید و فعلاً وقت برای خمس دادن ، مکه رفتن و توبه کردن … زیاد هست. از وعده های شیطـان به خدا پناه ببریم. از فریب های شیطـان.

     همان گونه که صیّاد در کمین صیدی چون آهو می باشد و برایش تله می گذارد شیطـان هم برای آدمی دام پهن کرده و انسان های زیادی را به تله ی گناه و غفلت گرفتار می کند؛ پروردگارا ! به تو پناه می بریم آن هنگامی که شیطان ما را گمراه سازد و عبادات تو را اطاعت نکنیم و از دستورهای تو (نماز را بجا نیاوریم ؛ روزه نگیریم ؛ خمس نپردازیم و…) سرپیچی کنیم ؛ پروردگارا به تو پناه می بریم آن زمان که شیطـان اعمال و افکار زشت را نزد ما زیبا و پسندیده جلوه دهد و ما را به گناهی چون نگاه به نامحرم و غیبت ازدیگران وا دارد.

پروردگارا … مـا را از تمام خطوات شیطان در امان بدار و خدایا این توفیقات را تا آخر عمر از ما سلب نفرما . آمین یـا ربّ العالمین .

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *